... dina symboler här ...

193) Waking up (spring)

193. Waking up (spring)

Hmm! Jag hade tänkt att ge upp det här fototeman på mig själv, känner att det börjar bli lite jobbigt och jag sitter nästan likadant på varje bild. Men så skrev syrran på chatten att hon tyckte bilderna var roliga att se på och hon undrade om jag hade roligt när jag tog dem! Var på väg att skriva ” Nääää fy tusan! De är skit tråkiga att ta! Jag ger upp! ” Men så skiner solen och jag tänkte jag kan ju ta på vårblommorna om de nu är på väg upp? Vilket de var. När jag ser det här kortet så ser jag ut som ett mega frågetecken, typ shit! Lade jag mig i hästskit nu eller?

193. Waking up (spring)

Sedan inom loppet av 2 minuter så kom katterna rusandes och skulle vara med, har mängder av svans och rumpebilder på dem. gud så envetna de är med att de skall passa på att kela om man är på backen. Jag vill ju inte såra dem heller med att bryskt köra iväg dem men det blev lite jobbigt i längden. Så idag hade jag faktisk riktigt roligt när jag tog korten och fick mängder av fina kort på djuren. sedan får man väl ta det att jag konstant ser lite förvirrad ut på häften av alla bilder jag tar på mig själv. Skumt med tanke på att jag är en sansad och förnuftig kvinna.

193. Waking up (spring)

28) Fave quote

28) Fave quote

Hmm! Göra tema på en av mina favorit citat var lite bökigare än jag tänkt mig. Dels är jag fortfarande inte helt på G och sedan så gillar jag knepiga citat. Skall man göra bilder till dem behöver man betydligt mera tid och inspiration. Tog en enkel av Alfred Tennyson som jag gillar skarpt. Det mest irriterande citatet jag vet är ” Carpe Diem ” och det för att så många kör den på sina bloggar och mamma körde den jämt och ständigt. Det är egentligen ett kanon citat, den är bara så sönder tjatad.

Hittade massa roliga citat och Albert Einstein är klart min stora favo, men så fyller han ju år på samma dag som mig och är dessutom Tysk sedan tycker jag han var en riktig flumm nisse men det är min personliga åsikt 🙂

Förnuftet är en tjänare, intuitionen är en gåva. Vi har gjort tjänaren till mästare, och glömt gåvan. ~ Albert Einstein

51) Polish up

51) Polish up

Hua! Idag blev det lite kämpigt med tiden, hade tid hos tandläkaren klockan två så jag han inte riktigt färdigt. Så skit trist att ha det lilla kvar i morgon. Det är mängder av folk som är sjuka så man är lite överallt nu igen. Har gått lite på halvfart och känt mig lite sådär små flummig. När jag letade efter Tina så satt hon fast i hissen, fy tusan där blev hon ståendes tills de borrade upp låset. Sedan när jag skulle sparka iväg en snus, så träffade jag min egen fot så kraftigt att jag höll på att lägga krokben på mig själv. Det är ju inte förste gången jag har gjort en sådan grej.

Det känns faktiskt som det gått troll i hela dagen, hinner inte mer än putsa färdigt sadeln förrän tjejen som skulle ha den hade ångrat sig för att hunden blivit akut sjuk och behövde uppsöka veterinären. Fast jag hade nada hål och allt såg okey ut, alltid något. Får hoppas på en bättre morgondag.

146) Using your computer

146) Using your computer

När jag kom hem möttes jag av gubbar som sågade ner grenar i hagen. Hästarna följde givetvis allt med stort intresse. Bellman försökte fösa fram Beethoven så att han skulle gå närmare killen som stod och sågade, men Beethoven vek åt sidan och hade ingen större lust att hälsa på någon skummis i hagen. Men det knepiga är att halva Micaels el i huset försvann i går och jag har ingen el i hobbyrummet! Det verkar vara faser som är urkopplade men vi har inte riktigt hittat var. Det blir nog att ringa elektrikern så han får kolla om problemet är hos oss eller i någon el stolpe på utsidan.

Halsband

Köpte det här halsbandet på RK i går. Men detta kommer jag att använda som det är, annars brukar jag köpa in för att använda delarna. Tror jag avslutar inlägget här. Läste att en dött på min gamla arbetsplats, fick en rejäl chock när jag hörde vem det var………fan vad livet suger ibland.

89) Create a new skirt

89) Create a new skirt

Kände mig lite rastlös efter jobbet idag så jag frågade Elvy om vi skulle ta en sväng till RK. Jag behövde egentligen ett par nya byxor men fastnade för jeans kjolen. Nu avskyr jag när kjolen är för kort så vi kom på att dela tunikan jag köpte för en 10 och sätta den volangen längst ner på kjolen. Så här hjälper Elvy mig att måtta hur lång ner volangen skall vara. Den skall vara lite kortare än vad den är på bilden. Tunikan var så himla söt men jag passade inte riktigt i den som den var och jag hade antingen gått tillbaka med den eller klippt itu den i alla fall. Där är väl fördelen när det inte kostar så mycket.

89) Create a new skirt

Jag hittade ett par vita byxor som var öppna längs sidan, men de satt para så mycket bättre på Elvy som är längre och har smalare ben. Skit!! De var verkligen snygga 🙁  Sedan hittade hon en klänning som hon var mega osäker på, som tur var köpte hon den och egentligen borde jag visa skillnaden på Elvy i jeans och när hon får något som hon bär upp. Jag tog mängder av kort på henne så hon skulle få se skillnaden och det är ju bara att prova olika kläders kombinationer och fota. Normalt sett gillar Elvy inte denna färgen men hon har märkt att jag blivit modigare i klädval och vad jag slänger på mig. Så det är väl dags att gå ur komfort zonen när det gäller kläder.

Elvy

Perfekt att gå på loppis och testa lite nya stilar. Jag la ut 150 kr idag och fick en tunika, jeans kjol, bälte, halsband och två armband. Pluss en trevlig stund med Elvy.

Elvy