... dina symboler här ...

133) light in the face

133) light in the face

Äntligen tittar solen fram! Det är fortfarande kallt men står man mitt i solen så känns det som våren är på väg. Röjde undan lite här inne innan jag tog Shakira på en sväng. Byggnaden som skall bli en  ceremoni lokal?  blir bara högre och högre och hur de nu skall få den att smälta in i naturen skall bli spännande att se. Den ligger precis i början på kulturstigen och jag kan ge mig attan på att det kommer någon kärring sedan och klagar på att mina hästar stör de vilande. Sen att de vilande är stendöda är ju en annan femma.

Nya kyrkogården

Annars har det varit lite gott att den stora kranen har lyst upp min hage lite som ligger åt det hållet. Det har ju bara varit tät skog och nu börjar byggnaderna krypa på gården ganska markant. Skall bli spännande när det flyttar in grannar vid den lilla hagen. Eller inte! beror på om de gillar hästarna som nyfiket följer varje steg de tar.

154) Antique photo

154) Antique photo

Hmm! Det sägs att åren är på väg? -10 kallar jag inte vår. I natt lät jag hästarna gå på lösdrift så jag kunde sova längre på morgonen. Hästarna blir lite rastlösa om jag kommer ett par timmar sent och det blir mycket att soppa rent när de traskar mellan boxarna. Nu hade de mestadels varit ute och var hungriga men avslappnade när jag kom. Min inbyggda klocka är ju runt 4 så jag somnade om och vaknade femtioelva gånger, men gick inte upp förrän halv sju. Tror jag kommer att köra detta varje helg så att jag kan ligger kvar. Det har känns som jag bara går på halvfart det sista och känner mig kom så seg.

Längtar tills Lisebergs trädgårdsdagar som kommer 3-5 maj. Ja! Hästmässan kommer ju 23 april och den har jag hoppat över i ett par år. Dags att ta en sväng och se om man kan hitta lite nya paddar, behöver även ett par nya byxor.

154) Antique photo

167) Compact living

167) Compact living

Jag har världens minsta badrum! Fult skämmigt men ändå fullt fungerande. Nu satte vi in en gigantisk tvättmaskin som klarar 12 kilo och tar upp enorm plats, men jag behöver tvätta häst täckena och även våra täcken utan att behöva pressa in tvätten eller tvätta en sak i taget. Efter hästsakerna är det ju bara att göra rent och köra en spolning av maskinen så är den fräsch igen. Det är den bästa investeringen vi har gjort i alla fall. Vi var tvungna att plocka ner dörrkarmen för att få in maskinen och är man riktigt slö kan man ju plocka ur tvätten medan man gör annat…

Men Peppar ta i trä! I år skall vi försöka hinna med att totalrenovera och bygga ut en liten bit. Ser fram emot det då mitt badrum är det mest skämmiga i hela huset. På toppen av det så tog det år innan toalettstolen satt fast i golvet, fick be alla gäster att sitta försiktigt  🙁  Nu är den lös igen men blir förhoppningsvis ordentligt fast satt i år.

Renoverings behov

21) Silhouette

21) Silhouette

Jisses!! Är stenhårt emot att ta bort vad man tycker är defekt på kroppen! Tills jag såg min dubbelhaka! Sååå Här är en ( Icke manipulerad bild  .)  Hmm! ) Silhouette bilder var betydligt svårare än jag trodde att fota. Då man inte vill ha dem så dyker det minsann upp och man gruffar över det. Jag fick joxa bra med ljuset för att få till hyfsat, skall ta och prova lite olika varianter på sätt som man kan fota på. vill kunna ha vissa detaljer kvar men ändå väldigt svart. Då van jag bud på en av sadlarna till Bellman och den blev billigare om jag tog en svart. Har lagt bud på en till men det är fel storlek och lagt bud ligger 🙁 Få se om jag kan få säljaren att ändra storleken så spelar färgen ingen roll.

21) Silhouette

128) Blowing a bubble gum bubble

Hubba Bubba

Hubba Bubba! Världens bästa tuggummi att blåsa bubblor med. När man gick i högstadiet så tuggade man ju konstant på tuggummi och bubblorna man blåste på den tiden var ju enorma. Inte en sådan här fjutt bubbla som ni ser på bilden. Nu tycker jag magsyran drar igång på högtryck när jag tuggar för länga och jag blir gör hungrig. Nu kan jag inte påstå att Hubba bubba är min favorit längre! Den har ju ingen smak och blir ganska fort stel i munnen. Men i skolan var jag så himla avis på en klasskompis som alltid smällde en bubbla varje gång hon tuggade. Hon gjorde det med hörntänderna!? Fick aldrig till det där 🙁  Kul att tuggummit fortfarande finns att köpa.

128) Blowing a bubble gum bubble