... dina symboler här ...

Grenar till förb……

Har inte hunnit blogga så mycket, håller fortfarande på att rätta till mina artiklar på hemsidan. Hade fixat ett renare tema som i still med MN och Tobias som hela tiden tyckt att jag haft massa skräp på hemsidan som musik, e-kort och det ena med det andra tyckte att sida var nu var okey. Problemet är bara att jag trivdes inte med det, jag vill ha skräp på min sida med mycket jox, det är bara jag liksom! Gillar man det inte så är det bara att surfa vidare. Vi skall inte gå in på vad han tyckte om min sida nu!! Jag är nöjd i alla fall  🙂

Ringde Elvy helt hysteriskt och undrade om vi kunde lägga kärring onsdagarna på lördag ett tag. Det ser bedrövligt ut efter stormen och jag fick inte röjt upp ordentligt efter stormarna vi haft innan. Så det blev att Elvy kom knallandes idag och skulle hjälpa till. Hmm hon pratade mesta del i telefonen och när hon inte gjorde det så for hon runt och gjorde annat. Hmm! Ja bilderna talar nog för sig själva.  Sen plockade hon helt hysteriskt in alla frysta majrovor och annat hon kunde hitta. Fast det är klart , bättre sent än aldrig. Jag tänker testa att göra majrove gratäng om en lite stund.

När vi gick där och pratade så passade Shakira på att posera och Elvy undrade hur mycket kort jag egentligen har på henne, det syns så tydligt att hon vet hur hon skall visa upp sig eller rättare sagt hur hon vill visa upp sig. Tar man fram kameran till Elvys hundar så får man bara med deras nosar. Mina djur är så vana att jag alltid har kameran i högsta hugg att de har blivit vana att inte rusa fram. Ja Bellman måste ju kolla först så det inte är något ätbart, sen går det bra.

Vi fick plockat bort det värsta så det ser lite fräschare ut så får jag ta lite då och då, blev lite full i skratt när jag tittade på Elvy. Det är väl bara att inse att åren börja ta ut sin rätt. Kom att tänka på när vi satt i ett köksskåp för ca 30 år sedan, bra i gasen och vi skulle minsann  aldrig bli skröpliga utan hålla oss viga och alerta till sista andetaget. Nu bar man en gren i taget och höll sig i slyt så fort det lutade lite neråt så man inte skulle dratta på ändan. Men jag är nöjd, det blev jättefint och de stora träden får gubben ta.

Rensat hos Rosa

I dag skulle vi rensa utanför Rosas staket, så Rosa bjöd på stärkande tunnbröd med köttfärs och sallad. Mums vad gott det var! Det gick väldigt fort att rensa, men så varmt det var. Jag trodde det skulle ta längre tid så jag hade långbyxor på mig, absolut ingen höjdare. Sedan var deras häcksax en sådan där med långt skaft som blir svintung att hålla efter ett tag. Jag var på väg att tjonga till ett ex. antal cyklister när jag svingade runt den. Rosa tyckte det var bäst att ge mig sopborsten som inte var så farlig! Hmm!!

Det blev riktigt fint när vi var klara. Vi avslutade med en kopp kaffe på Rosas nya uteplats och givetvis hade jag glömt att ta ner den fejkade ostkakan som jag bakade idag. Till och med Tobias som är så skeptisk tyckte den var god, han trodde det var en äkta ostkaka. Ingen större idé att tala om först att den var bakad på squash, då hade han aldrig smakat.

Men vilken snygg blomma!

I dag på kärring onsdagen var Tosa på plats men Elvy skulle i väg på möte. Vi skulle rensa Elvys del av landet som hade vuxit lite väl tätt. Rosa stod länge och fingrade på ett par gula blommor och ropade till mig att de måste ju ändå vara kvar! Jag blev så himla ställd, är det någon som kan blommor så är det ju Rosa!! Nu stod hon och vårdade öm världens snabbväxande ogräs.

Det var snabbt avklarat med rensningen så vi satt och pratade om scraping och fotoböcker. Jag blev klar med min bok igår och såg att jag hade 50 bilder till att ta ut gratis. Tänkte då passa på att scanna in alla gamla bilder till syrrans och mitt minnes album.

Rensat i värmen

Elvys min var ju bara för härlig när hon kom upp och kollade sitt trädgårdsland. Hade ändå förvarnat henne om alt ogräs. Tyvärr finns det inga genvägar utan det är till att bita ihop och börja rensa. Elvys yngsta dotter ( ni vet tur tjejen ) följde med upp och vad jag trodde ett par extra renshänder! Nix!! Hon tvärslocknade i min hängmatta. Har aldrig varit med om att någon somnat så snabbt! Ja gubben framför tv:n möjligtvis.

Det blev i alla fall färdigrensat och jag skall strax gå ut och vattna. Mina jätte jordgubbar har börjat blomma och jag hoppas verkligen att den hinner blir klar innan sommaren är över. En tredjedel av plantorna klarade sig inte, så Bakker kommer jag inte att beställa ifrån någon mera gång. Ni får ha en trevlig midsommar och var rädda om er.

Var rädda om er!

Bukett

Göta Petter! Det är kaos i trafiken! Folk kör som tokstollar, ringde precis Elvy och bad henne köra jätte försiktigt. Rosa skall inte åka i väg till Fjällbacka förrän i kväll när det är lite lugnare. Himla smart! Folk brukar ha bråttom på storhelgerna men idag tycker jag det verkligen var hysteriskt ute. Snälla ni som skall iväg! Kör försiktigt! Bättre sent än aldrig!