... dina symboler här ...

15. Balanskonst (22 av 183)

15. Balanskonst (22 av 183)
Jag har lite udda Gröna Anna delar, så jag tänkte att jag kunde göra olika dekorationer med dem och placera ut i köket. Jag skall köpa in lite mera växter så jag kan se vilket som fungerar bäst. Är inte riktigt nöjd med kannan så dengör jag nog om. Lite belysning vill jag ha i, så det blir till att ta sig en liten funderare. Får förhoppningsvis lite inspiration i affären.

Centerpis

16. Bara att välja (21 av 183)

16. Bara att välja (21 av 183)
I år kommer jag att göra mängder av frö bomber för att skapa en kaotisk trädgård och att försöka få in så mycket pollinatörer som möjligt. Jag kommer att sätta upp stora insektshotell och kolla igenom marken så att den blir mer attraktiv för vilda djur.

16. Bara att välja (21 av 183)
Som det är nu har vi gott om paddor, trollsländor och räv, grävling, rådjur och älg har kommit in i hagen. Efter vi satte upp staket så har vi sluppit rådjuren och det är ju kanon.

Rosas söta julklapp

Jultavla

Jag bjöd på lite jule gröt och vi tog det bara lugnt. Det har varit mycket utgifter denna månaden och det har allmänt varit lite slitsamt. Så det var hjärtevärmande med julklappen och att bara få sitta i mysigt sällskap.

Gröt

Julstaden

Jul 2023

Är klar med julstaden och 1 advent tänder jag adventljusstakarna, de är det enda jag kör traditions mässigt. Annars är det underbart att ha gjort färdigt allt så tidigt. Stjärnorna i fönstret kommer nu mera upp i november då det är så mörkt.

Jul 2023

Älskar att ha ljusslingor, ljus, och myssiga lampor när det är så mörkt ute. Elen är ju billigare nu menvi kör även den här  vintern på enbart luft värme pumpen, kaminen och favoriten vedspisen. Bitvis blir det lite kallt,framför allt på morgonen. Men jag kan gå på jobbet och längta tills att få tända kaminen och bara mysa ner i soffan med en film. Eller planera någon go gryta på vedspisen.

Ljus

Så numera tycker jag att hösten och vinter har blivit riktigt mysig tid. 

Trollet

Troll

Trollet vi köpte på loppis har vi i badrummet och eftersom han tittar upp så ser det ut som han kollar på tomte tvätten. Så idag var vi nere på Rusta och köpte en liten tröja han kunde ha i handen.

Troll