... dina symboler här ...

Lortig (215 av 365)

Lortig (215 av 365)

Det har varit så lortigt i stallet. Torven dammar en hel del, men det är det miljövänligaste att använda och så kan jag sprida ut det på gården när det har bränt till jord. I år slipper jag tömma alla boxar utan kalkade bara på och la in mera torv. Har varit lite mera noggrann med att ta bort när det varit blött. Eftersom det skall vara fint väder i helgen passar vi på att gjuta igen hålen i golvet.

Gubben hjälpte mig att prima och blanda ut cementen. Vi skall lägga på ett lager till imorgon. Hästarna får vara på innergården och Tobias tomt i natt. De har visserligen inte gått ur den lilla hagen något mera, men det är dumt att chansa. Känns så himla bra att stallet är helt klart. Hade gärna velat måla om, men det får bli nästa år. Det ser ganska fräscht ut och luktar gott. Nu är det jag som skall ta en dusch. Jag är dunder lortig och håret känns som svinto.

Stallet

Kontrast (214 av 365)

Kontrast (214 av 365)

Härligt! Nu fungerar båda datorerna som de skall. La in det sista på jobbet så kunde den ladda ner och uppgradera medan jag städade. Lade mig i gräset en stund när den stora trollsländan kom och började lägga ägg. Hann inte med att fotografera det, men de brukar komma i omgångar. Pepper fick jag en massa bilder på medan han klöste på vävstols delen.

Kontrast (214 av 365)

Det skall bli fint väder i helgen och jag tänkte försöka klippa färdigt runt dammen. Det har redan blivit långt igen och jag behöver ta in mera kryddor för tork. Sedan funderar jag på att ta in Curryn, den klarar inte av våra kalla vintrar. Nu skall jag ut och njuta en stund i det fina vädret. Det gäller att passa på.

Kontrast (214 av 365)

Lista (213 av 365)

Lista (213 av 365)

Blää! Vilken mardröms dag! Sabbade min lilla bärbara som jag brukar ha med till jobbet. Hela systemet gick åt skogen och jag försöker installera det igen, men mitt usb minne strular. När jag försöker fixa usb minnet döper jag tydligen om cd-romen!? Fasiken jag blir så trött. Förr fick man alltid med en återställningsskiva, nu hade jag gjort en back upp men lagt den på dem externa hd vilket tydligen inte var så smart. Nää får fortsätta i morgon med den stora. Tobias hjälper mig med den lille just nu.

Stämningsfull (212 av 365)

Stämningsfull (212 av 365)

Fy det kändes som vi närmar oss med vinter i rekordfart så kallt som det har varit idag. Gick runt med en jätte tjock tröja i fabriken medan solen lös och regnet vräkte ner! Gick bara och längtade efter en brasa. Shakira är åskrädd och det small till ordentligt när vi skulle ut. Hon tvekade lite men sedan tog glädjen över att vi skulle ut och vi klarade oss från regn tills vi kom hem igen. Fodrat, hämtat ved, kokat soppa och nu bara softa framför brasan 🙂 Kan inte bli så mycket bättre.

Miss (211 av 365)

Miss (211 av 365)

Blev så paff när jag kom till och såg den röda rosen mitt bland den rosa. Det kan man verkligen kalla dunder miss från de som planterade, att de inte hade koll på vilken färg den skulle ha.  Det fins tre röda rosor i den stora rabatten. Det verkligen lyser om dem och det är svårt att låta bli och inte gräva upp dem. Tror faktiskt de hade kommit mera till sin rätt hemma hos mig än i en rosa rabatt! Visst är det så?

Miss

Elvy kom upp och jag hjälpte henna att tömma och bränna av bilder från hennes kompis kamera när vi satte oss på utsidan. Elvy började att prata om trollsländorna när en jättestor rackare höll på att flyga rätt på henne. Shit! Vilken bjässe. Sedan satt hon och pillade på en stor humla som hon menade på inte kunde flyga, hon hade en större hemma som suttit på hennes gräsmatta i två dar nu. Hon funderade om de var någon speciell sort.

Humla

Tycker mest den här humlan ser ut som ( Pucko! så du tror inte jag kan flyga? Ha kolla här då!) visserligen tog det ett tag innan den kom iväg men flyga det kunde den allt. Hmm den ser ut som det är någon korsning av Aliens!