... dina symboler här ...

I min väska (210 av 365)

I min väska (210 av 365)

Så där ja! 1 dag avklarad på veckan  🙂 Det städas bara en dag i veckan under semestern och chefen hade tagit dit folk att röja upp lite extra i omklädningsrummen. Så det blev inte så tungt som det brukar när man varit borta, har jag tur blir veckan ganska lugn. Sedan kommer väl de flesta tillbaka. Något som jag alltid har med till jobbet är minidatorn så jag kan surfa på rasten. Sedan hade datakillen slängt massa plast askar som jag kunde ta. Blev så himla glad när jag såg dem, de är ju helt perfekta till scrapping prylar.

Trollslända

Sedan fick jag beröm av en gjuterikille som tyckte jag städade jäkligt bra, han hade varit på ett 4 stjärnigt hotell som var skit dåligt städat och det slog honom att fabriksdassen var renare! Han menade på att de kanske inte tänkte på vilket jobb jag egentligen lägger ner när jag städar och skall hädan efter tänka sig för när han klafsar runt. Sånt värmer 🙂

När jag kom hem höll gubben på med att till läggs isolera mitt hobbyrum.

Magi (209 av 365)

Magi (209 av 365)

Morgonen började med en rejäl regnskur och jag gick upp jätte sent. Bara tanken på att jag skall jobba i morgon får mig att vilja spy. Tycker det är så gott att Tobias som har en vecka kvar längtar till jobbet. Han var så tveksam till att jobba med att sätta upp garageportar. Det andra jobbet tappade sitt kontrakt på värmepumpar och Tobias som kom in sist fick bara jobba i tre dagar. Nu skall han bli fast anställd och stormtrivs så in i bänken.

Trollslända

Sedan vill han ha kvar sin fasta helg på bion och jobba extra så fort det behövs. Han trivs där med och är nu 5 generationens bio nisse i familjen 🙂  Så vi går just nu runt och suckar av helt olika anledningar. Micael uppe i Stockholm har även jobbat på helgerna då de haft så mycket att göra på Smides firman och kommer nog inte hem förrän hans tid är helt klart.

Magi som tema idag och jag hade lite idé torka. Spå kulan fick jag i födelsedagspresent för ett par år sedan och jag har ganska gott om magi böcker. Problemet är väl att jag har dålig tålamod, ser jag inget på direkten så får det vara. Lite knepigt att mina djur har sådan tålamod när inte jag har det? Jag hade satt på Shakira selen och hon for runt som en tok för att gå på promenad, när jag fick se trollsländan. Var ju bara tvungen att fotografera den först.

Blåser

Shakira satt så snäll och väntade, men det minsta jag rörde mig så for hon runt ett varv innan hon satte sig igen. Hon är så beredd att hennes häng öra nästa ställer sig upp. Tog en mysig promenad medan bilderna laddades in i datorn.  Vackert väder fick vi på promenaden även om det blåser ganska kraftigt.

Snabb (208 av 365)

Snabb (208 av 365)

Hmm! Mycket som passar in på temat idag. Min semester håller snabbt på att ta slut 🙁  Monica och jag tog en snabb intensiv ridtur i morse. Bellman har en tendens att gå som om han hade tuggummi under hovarna när andra rider honom. Folk ger upp alldeles förtidigt med att skänklar fram honom och han har blivit speciallist med att känna av när folk är på väg att ge upp.

Nu rider vi tätt bredvid varandra och Bellman skall gå lite längre fram med huvudet. Eftersom jag har hästarna lösa i stallet och ganska mycket runt mig, så är det lättare för mig att läsa av dem och jag kan snabbt säga till Monica vad Bellman är på väg att göra. Så idag kom han inte undan och vi fick en jättefin ridtur där hästarna visade upp lite mera temperament. Det finns inget bättre än när allt klaffar perfekt och allt blir precis lagom.

Malva

När jag kom hem busade jag en stund med Shakira och det är tur hon har en så stor svans att styra upp kroppen med. Tycker hon har tassarna mera i luften än på backen när hon springer. Det ser ut som hon skall göra kullerbyttor ibland när hon stannar så tvärt. Man ser bara en gigantisk plym när hon gör så.

Långsam (207 av 365)

Långsam (207 av 365)

Åhh! Vad besviken jag blev när jag vaknade och det vräkte ner. De är så trögt att klippa gräset mellan dammen och plantering skyddet när det inte får torka upp i ordentligt. Sedan var det fullt med mördar sniglar överallt och saxen gick på högtryck. Blää! De är då inte långsamma när de äter  🙁  Vinbärs sniglarna låter jag bli, men de kan nog äta en hel del de med.

Chiliröra

Mina Chili plantor såg bra slokiga ut att jag bestämde mig för att göra lite chili röra. De hade fått på tok för mycket regn. Den gröna chilin skall bli brun och vara ruskigt stark. Skall jag vara ärlig tycker jag det ser ut som en paprika! Gott var det i alla fall. Gubben har åkt till Uddevalla och jag skall nog sätta på en film eller städa? Näää! Film blir det, städningen får vänta.

Malva

Belöning (206 av 365)

Belöning (206 av 365)

Mums! Älskar den här glassen. Min belöning för att jag rensat ogräs. Men nu har jag nog rensat färdigt för idag. Jag började rensa vid kokhuset men flyttade sedan till dammen och trodde aldrig jag skulle säga det men jag gillar verkligen att rensa ogräs. Dels låter vattnet så gott, men nu när vi har så mycket blommor går det ganska fort och det är så mycket att se på medan man rensar.

Solros

I år har jag äntligen fått olika sorter solrosor och detta är den som är 3 meter hög. Undrar vad humlorna tänker? Det ser ut som de först står still en stund och sedan Yeeeeees!! När humlan var klar med att samla pollen så var den helt gul. Jag har haft på tok för bråttom när jag har sått solrosor, de skall sås ganska sent, så nästa år skall jag köpa de röda med. Jag vill ha en solros vägg med de som är 3 meter 2,5 meter och så gå ner i storlek. Det finns så himla många sorter nu.

Pelargon

Nackdelen när man kommer till dammen är att man slutar ganska omgående att rensa och går över till att leka med kameran i stället. Har börjat att stormtrivas med det billiga teleobjektivet och är glad att jag lagt undan de pengarna till den nya kameran som kommer nästa år. Jag tycker trollsländorna är så spännande att fotografera, de är ful/läskiga/snygga på något sätt och de rör huvudet åt alla håll och kanter när de tittar sig runt.

Trollslända