... dina symboler här ...

Allvar (205 av 365)

Allvar (205 av 365)

Jaha då kom Bellman knatandes i godan ro, rätt genom tråden med en  min som ( Tråd??? Näää! Det märkte jag inte!)  Två sekunder senare kommer Beethoven i full galopp, suck! Vi plockade fram tjur aggregatet och kopplade på det. Dels låter aggregatet och sedan är ju hästarna inte korkade, de fattade på direkten att vi gjorde något med tråden. Nu sniffar de försiktigt och känner att det är el på håll.

Pepper

Jag hade dragit tråden lite hur som helst och dessutom satt fast en bit i trappräcket! Så där gick en kopp kaffe åt skogen när jag lutade mig mot det. Vi satte full sprutt på aggregatet i fall de skulle testa att gå ut, och trots att tråden satt runt träd och lite annat jox så var det bra ström i det. Nu har jag flyttat ner dem i den lilla hagen och hoppas de stannar där. Är något på tok så brukar Bellman gnägga tills man kommer.

Beethoven

Stund (204 av 365)

Stund (204 av 365)

En stund varje dag så vässar Pepper klorna och klättrar runt på den gamla vävstols delen. Trät är så poröst och mjukt att klorna får ett härligt grepp. I år har han föredragit att klänga runt i denna i stället för äppleträdet. Vet inte om det beror på att vi beskar äppleträdet ganska kraftigt så att grenarna är för kompakta med löv.

Pepper

Han kan inte kika fram som han brukar i trädet och han gillar att sträcka ut sig mellan grenarna. Pepper är väl den av katterna som inte vandrar så långt utanför gården utan håller sig gärna runt stallet och uteplatsen. Frånsett morgongymnastiken så kan han ligga och sova en hel dag i soffan och skriker så in i nordens tills han får mat eller att man släpper ut honom.

Pepper

Nu har han även märkt att vi har öppet sovrumsfönstret, så sover vi för länge så sitter han där och skriker tills vi hasar oss upp. Det är en rolig katt att sitta och titta på, han är så intensiv i det han gör och man märker verkligen hur roligt han tycker att vissa saker är.

Pepper

Skall strax skicka iväg sista plantan av choklad mints myntan och ett gäng skott. Det är ganska dimmigt ute men det kommer nog att bli riktigt varmt idag. Är helt klar med tvätt av hästtäcken och paddar så nu blir det att göra ren den och köra en sköljtvätt innan det är dags för vanliga tvätten. Har även lite kvar att dammsuga ute i stallet. Skönt att jag snart är klar där.

Pepper

Kommer väl att försöka slappa mesta möjliga nu innan det är dags att börja jobba igen. Fattar inte varför ledigheten skall rusa iväg som ett skenande tåg 🙁

Koncentration (203 av 365)

Koncentration (203 av 365)

De hade rea på Plantagen för ett par dagar sedan och Tobias köpte nya utemöbler. Taket hade också gått sönder så de passade på att hämta nya skivor när de ändå fick låna en släpkärra. Både Tobias och jag är inne på sista semester veckan så vi vill gärna få undan sådant som vi behöver hjälpa varandra med. Jag väger minst så det blir jag som skruvar fast skivorna och Tobias bjöd sedan på pizza  🙂  Ja annars hade jag baske med skruvat ner taket igen om han hade ego beställt igen.

Koncentration (203 av 365)

Han skall köra högtryckstvätt och sedan sätta upp gardiner så som vi gjort, men vi var tvungna att ta en paus då vi retat upp ett gäng getingar. Det verkar som det finns ett bo under altanen för de försvann neråt. Vi fick på taket lagom till regn skuren.

Tobbes uteplats

Antik (202 av 365)

Antik (202 av 365)

Kör stortvätt idag och beslöt mig för att även tvätta hästarnas paddar. Ups! Så skitna de var, jag fick rensa filtret 2 gånger och köra om maskinen. Vi har en jättestor tvättmaskin just för att kunna köra stora täcken och mycket tvätt på en gång.  Maskinen var ruggigt dyr men när de sänkte den med flera tusen för att det var en demo och de skulle ha in nya maskiner så slog vi till på direkten. Något vi verkligen inte ångrat. Sen har den olika läten och bokstäver för fel som dyker upp. Idag har det mest varit en trudelutt om att filtret varit fullt av hästhår.

Sagoväsen (201 av 365)

Sagoväsen (201 av 365)

Så himla gott väder och solen lyser riktigt starkt. Passade på att ta lite bilder på dammen. Gillar att det blir lite glittrigt och sagoaktigt när man tar mellan blommorna. De lila fläckarna är lavendeln som blir ur fokus och ger lite sagokänsla. Jag är så glad att växterna har tagit sig så, behöver inte köpa mer utan det är helt täckt runt dammen nu. Skall ta och gå ut med en kopp kaffe och njuta en stund till i det fina vädret. Får gå ut i omgångar när solen är så stark.

Dammen