... dina symboler här ...

Oredigerad (200 av 365)

Hmmm! Jag tycker nog att mina bilder under showen blev bra röriga och på en del bilder såg inte ens gubben att det var folk som föll av tak på grund av att det var så mycket på bilden som distraherade. Jag brukar inte bry mig så mycket om att bilderna blir lite skeva när jag fotar eftersom jag alltid tar upp dem i photoshopen. Jag kör gärna ut armbågarna när jag tar bilder och nu gällde det att ta hänsyn till den som satt bredvid.

High Chaparral

Men just ansiktsutryck och små detaljer kom bort innan man beskar ner bilderna lite. Inte så att det måste vara folk tomt men det behöver ju inte vara huvud som sticker upp mitt i en aktion scen. Sedan sa de till innan showen började att ingen fick sitta på kanten längst fram. Lik förbaskat så satte föräldrarna upp sina barn och det höll på att gå riktigt illa när hästarna skulle rusa fram utan ryttare och den ena hästen flög på den andra.

Folk kom tidigt till arenan för att kunna se bra, så hur tänker vuxna människor när de kommer alldeles innan showen börjar och ställer sig framför barn som har suttit still i en halvtimme!! När vi var i Tyskland på Warner Bros Studios så fick de alt snällt ställa sig längst bak annars började de inte med showen och det sprang clowner längst fram som skojade och tog bort folk. Något sådant skulle de haft här med.

Redigerat

Så när det gäller show bilderna så vill jag nog hellre ha de redigerade än oredigerat.

Huvudlös (199 av 365)

Huvudlös (199 av 365)

I dag åkte kärring ligan till high Chaparral och vi hade sådan tur med vädret, det var bit vis lite väl kvavt men absolut inget att klaga på. I den Mexikanska delen hade de dans uppvisning och jag lyckades ta en bild så att den vackra danserskan såg huvudlös ut 🙁  Det var mycket folk men det kändes aldrig som om man gick miste om något för att det var för packat.

Mexikanska Dansare

Då kan det nog vara värre att gå på Liseberg. Sista gången jag var på High Chaparral var jag gravid med Tobias och Rosa med Monica så vi åt sallad medan  Elvy och en till red på tur ridning. Vet inte varför det inte har blivit att man åkt tätare för det är ju bara 15 mil och inte så farligt dyrt heller. Nu ville jag så gärna hit för att få fräcka western bilder och se på Tinkrarna. Nu såg vi inga Tinkrar men jag vet att de ska ha eller haft i alla fall.

Mexikanska Dansare

På andra sidan (198 av 365)

På andra sidan (198 av 365)

Hmm! Det verkar allt som Bellman har satt det där att bara gå igenom tråden som system nu! I går gick han ut för han var törstig, det kan jag förstå men nu på morgonen så stod han på ut sidan och glodde in genom dörren som stod öppen. Sprejade på dem citronmedel för att hålla de värsta blinningarna på avstånd men han får inte sätta det i system att bara gå när det inte passar.

Stor smitarn

Nu har vi ett löst aggregat som kopplas till bilbatteri så han lär få sig en liten överraskning nästa gång han testar. Monica kommer snart upp så skall vi ta ut dem på en sväng och sedan städa undan i stallet. Tog bara sadelkammaren och den stora boxen i går. Lika bra att gå igenom och tvätta alla täcken inför vintern så man inte står där med ett gäng smutsiga trasiga täcken. Såg att jag bara har ett dugligt vintertäcke.

Beethoven

De har bara varsin hel grimma kvar så det måste jag köpa in. Nu behövdes gräset klippas igen så de kan gott få stå här nere en stund. Det verkar bli kanon väder idag så jag kommer nog att försöka tvätta mesta möjliga. Imorgon bär det av till High Chaparall.

Loftet

Öl (197 av 365)

Öl (197 av 365)

Här är flaskor från lite ölburkar jag plockat från gubbens och sönernas rum. Staropramen är allas favorit, jag är väl inte så förtjust i öl men om jag tar någon så vill jag att den skall vara så ljus som möjligt.  Pust! Idag började jag med att storstäda sadelkammaren från spindlar och fick en redig en i håret. Fy tusan var jag avskyr spindlar.

Sadelkammaren

Jag hade fått en jourtid till tandläkaren klockan ett för en plastbit hade lossat på tanden. Vet inte riktigt om det är vädret eller att jag satt som en fiolsträng hos tandläkaren men jag har bra ont i skallen och funderar på att lägga mig en stund. Just nu regnar det medan solen lyser och himmelen är kolsvart! Knas väder. Måste bara visa er min allra första häst <3 Staren

En gammal travare på 18 år. Världens bästa läromästare och jag strävar att alla hästar efter honom skall bli som honom och lite till. Vem som helst kunde rida honom och han visste lång innan om någon kom på stigen och saktade ner i fall man galopperade. Röde sig inte en centimeter om man inte hade spänt alla remmar och gick inte upp i galopp förrän han ansåg att man klarade av det.

Han kostade 2000 och vi hämtade honom i Kalmar hos en travgubbe. Elvy tyckte det var så roligt, för när hon höll i tummarna så gick han alltid och man fick hoppa upp i farten på vagnen. Något som de gör i travet. När jag kom stod han alltid still under ljudliga pustar och när jag satt fast vagnen för dåligt och remmarna släppt på ena sidan. Gick han sakta och försiktigt hem. Han var verkligen en gentleman i kubik 🙂 Kort tagna av Rosa med lilla Carolin på.

Eget tema 14. Smart

Eget tema 14. Smart

Hua! Idag har det varit full rulle och jag skall strax bara sätta mig och softa. Jag fick tag i en rid rock för 699 kr, något tjockare material men ändå lätt att ha på sig. Kommer bli så gott att ha till vintern och som nu när det regnar i ett. Sedan passade vi på att åka till RK och jag fick tag på en konsolhylla 150 cm för 5 kr! Till mitt hobbyrum.

Eget tema 14. Smart

Sedan gillar jag den här köks sättet på Ikea. Perfekt att ha smått och gott i. Burkarna sätts fast på en magnet bit och det såg så himla smidigt ut. Tror jag kommer ha dem vid skrivbordet. Gubben blev riktigt inspirerad av hur rummet har blivit så han kollade vad det kostar att isolera och har även kollat sitt rum efter Tobias. Det behöver isoleras där med. Vi kommer inte ha datorer som står på och värmer upp rummen som när ungarna bodde i dem.

Eget tema 14. Smart