... dina symboler här ...

Kraft (219 av 365)

 Kraft (219 av 365)

Oj oj! Somnade i soffan och vaknade ett par timmar senare, när jag gick ut så stod Monica redan och gjorde i ordning hästarna. Det var bara till att hoppa upp och ge sig iväg. Hästarna var på ett kanon humör och Monica behövde nästan inte trycka på Bellman alls idag. Vi satte tillbaka det gamla tränset på Beethoven och jag sänkte ner bettet ganska lång.  De skall ju inte se ut som Joker i Batman även om många ryttare sätter betten så högt.

Kraft

Men idag kunde jag knappt ta i tyglarna innan han blev het och skulle iväg. Det kan ju bero på att jag har de inne om nätterna som de var så pigga. Men lika bra att ta upp veterinären för koll av tänderna så han inte for runt av att han hade ont. Ridturen idag var bland en av de roligaste turena och jag hörde bara hur Monica satt och skrattade i galoppen. Bellman kan vara ruskigt mjuk i kroppen trots sin storlek och då är han bara ljuvlig att sitta på. Härligt att även Monica får känna det nu. Skönt för mig att hon lägger ner energi nu så Bellman inte kommer undan med sin tuggummigång.

Ockuperad (218 av 365)

Ockuperad (218 av 365)

Utanför jobbet står mängder av husvagnar, här är bara en bråkdel kvar. Det är de Engelska stensättarna som drar runt i Sverige och lämnar ett sopberg efter sig. De hade svinat så in i nordens i Kållered och nu står de här. Deras rykte är ju så dåligt att det är skrämmande. Vilken miljö för barnen att vistas i! Nattpersonalen fick ha sina bilar inlåsta och polisen kan inte göra ett smack eftersom det är markägare som hyr ut tomten.

Monica var uppe och vi skulle egentligen ta en ridtur men det drog ett åskväder över och jag ville snabba mig ut med Shakira. Vi klarade oss inte utan det brakade loss ordentligt. Skogen är nästan som en tunnel och ofta så blir man bara lite blöt, men nu blev jag blöt in på bara kroppen. Shakira är ju åskrädd, men när vi var ute så gick det jättebra.

Miniros

Visst hon hade väl fluffat upp sig mer än vanligt, men svansen stod rätt upp och hon for glatt runt som hon brukar och det var bara en bråkdels sekund som hon tittade på mig när det small till, innan hon rusade vidare. Nu hade vi god takt och det sista fick vi jogga för det var så mycket vatten på stigen att det kändes som man sprang i en bäck. Det var nog för mycket spännande dofter för att hon skulle bli rädd.

Ruffig (217 av 365)

Ruffig (217 av 365)

Mina fågelmatare! Skall jag vara helt ärlig så är det bara en fågel som varit intresserad och vågat sig fram. Men jag tyckte de var så häftiga och prydde trädgården. Taken var väl det första som ramlade av så jag fick ställa ner dem. En står i det gamla nakna trädet och en står på backen. Ingen större vits med att renovera dem heller så de får stå som de är.

Mönster

Ett stort Tack! Till Doritz som tipsade om glasögonen. Jag kommer nu också få ett par och är nu äntligen tvungen att ta tummen ur … och gå på en syn undersökning.

Eget tema 15. Mönster

Eget tema 15. Mönster

Tycker det har fungerat fint på jobbet idag och hade lite roligt åt de som kom tillbaka denna vecka från semestern, de såg ut som ras efter ett par timmar. Jag väljer alltid lite tidigare semester så att jag får så mjuk in start som möjligt. Men när jag stod där och var som kaxigast så brakade huvudverken lös och jag var säker på att det skulle bli världens åskväder.

Mönster

Så idag har jag bara tagit en turbo promenad och plockat in ett par pinnar till vedspisen, tänkte jag skulle tända den men jag är på tok för trött. Skorstenen var troligen dyngsur för det rök in så in i nordens att till och med gubben blev nervös. Brandvarna är kopplad direkt till larmcentralen, så vi fick lite panik med att få ut all rök. Det är så jänspikars pinsamt när de frågar om jag lagar mat igen! Den har ju tjutit ett par gånger.

Vedspis

Jag har ju bara eldat en gång nu i öppna spisen och det räcker inte för att torka upp vedspis pipan som är bredvid. Men så som det rök in trodde vi att vi fått ett skatbo. Älskar att laga mat på vedspisen 🙂 Det är en viss känsla och jag tycker om att experimentera mer med olika röror och grytor. Skall kolla efter en Karl-Johan gryta till på RK. De väger inget och tål kraftig värme.

Augusti (216 av 365)

Augusti (216 av 365)

Ananas myntan har så tjocka och saftiga stjälkar att jag la bladen i korgen istället, så får jag vända om bladen varje dag. Hängde på tork förra året men de torkade för långsamt så det blev lite mögligt. Just hur kryddor och örter skall torkas tycker jag är så svårt. Visst fins det massa tips på nätet, men det som fungerar för andra fungerar inte alltid för mig.

Augusti (216 av 365)

Hmm! Elvy skall bara veta vilken doft vi får stå ut med för att hon skall ha en jul burk! Fast gubben verkar ha lika kast luktsinne. ( Åhhh! Vad gott det luktar! ) Höll på att smälla av, okey gubben har nog sabbat luktsinnet när han har målat mitt jättestora spröjsade fönster som skall vara i mitt hobbyrum. Men Elvy?? Vad säger man där? Attans om hon inte blir överlycklig för sin burk!

Augusti (216 av 365)

Jag funderar på att köra igång vedspisen idag, inte för att det är så kallt men för att mjukstarta lite. Jag brukar ha lite problem med att pipan är för kall och det rycker in. Fick sådan panik en gång att jag slängde in vatten, som tur var sprack inte gjutjärnskanten men det var precis så man inte skulle göra. Tyckte inte jag slängde in så mycket vatten men fy vad jag fick städa. gubben är ju hemma denna helgen och mutskålen är framställd.

Augusti (216 av 365)