... dina symboler här ...

Tisdag (223 av 365)

Tisdag (223 av 365)

Oj! Vilken strulig dag! Börja känna mig lite förkyld och somnade i soffan när jag kom hem. Jag skulle ner till Rosa och hämta växter som hon rensade bort ur sin jätte rabatt. Vi hoppas att de skall växa till sig här så hon kan hämta skott nästa sommar och att det blir skott även till Tobias och Micaels trädgårdar.  Nu har jag gödslat i omgångar längs muren så jorden har blivit jättefin. Tur hon ringde efter mig annars hade jag nog somnat för natten 🙂

Tisdag (223 av 365)

Nästa sommar kommer jag kanske att flytta en del växter, men just nu ser det rätt okey ut att det är så mycket olika sorter. Så att ha pallkragar längs muren har varit super mysigt och allt har tagit sig jätte bra i år. Skall fortsätta att plantera och rensa i morgon. Gubben var bra lycklig över all taklök jag fick, han gillar att ha dem vid dammen.

Tid (222 av 365)

Tid (222 av 365)

Elvy hade fått en gammal marmor klocka som vägde fläsk, de sa att den var trasig men både Elvy och jag är ju sådana som plockar ner allt i molekyler innan vi ger oss och erkänner att något är trasigt. Sen att det ofta blir lite skruvar över har ju absolut ingen betydelse! Efter att ha sagt till Elvy att stå still, Nisse att sluta dricka vatten, Alfhild att ränna runt med skorna och Dag-Otto! Ja han fickvara i fred. han förde inget oväsen utan tittade bara på mig med sina stora ögon.

Elvy

Så kunde vi konstatera att klockan tickade. Elvy trodde det skulle låta mer så hon hade pillat på allt hon kom åt för att det skulle ticka högre? Hmm! Dags för hörapparat där tror jag. Vi fick själva tids slagen att låta högt och fint och att klockan slog rätt antal slag. Förövrigt gick klockan bara par minuter innan den stannade. Det kan ju vara att de behöver stå lite lutad. Jag hade tänkt ta en bild på bara uret med lite mystisk dimma framför, men Elvy såg så rolig ut där hon försökte fixa dimma till mig 🙂

Pepper

När jag kom hem busade Pepper i äpple trädet och Bellman blev så nyfiken på vad det kunde vara bland alla löv. Man liksom bara hörde hur det rasslade runt och löven började falla. Ja Pepper föll er strax efter när Bellman skrämde slag på honom genom att börja rycka i grenarna. När han väl hämtad sig rusade han tillbaka till sitt älskade äppleträd. Ja det syns väl på bilden vad han tyckte om att Bellman var där och rotade.

Byrå

Mina förvarings lådor från Ikea som jag en gång i tiden målat rosa! Blev nu svarta med scrapppapper på, skall fixa skyltar att sätta på lådorna och kanske någon fjäril. De har stått ute på tork och kommer att passa mycket bättre i mitt hobbyrum. Längtar tills allt blir färdigt där.

Vardagslyx (221 av 365)

Vardagslyx (221 av 365)

Vilket gott väder! Åkte till ett annat ÖB men burkarna var slut där med men kommer in nästa vecka. Nu stod det ett öppnat paket kvar med burkar men inga lock? När vi kom hem kollade jag upp Ikea på nätet och de hade burkarna!  160 paket fast med andra lock som inte är genomskinliga. Kan vara så att ÖBs lock är snyggare! Därav burkar utan lock. Gubben skulle kolla på dem i morgon. Han blev lite sugen på att ha skruvar i dem.

Vardagslyx (221 av 365)

Utanför ÖB stod det rönn och jag passade på att plocka med mig i påsen. Var lite sugen på att testa att göra en rönnbärsgirlang som jag såg hos Husmorsskolan.  När jag sitter där på trappan och hör hur hästarna frustar, Shakira som ligger och sover i gräset och skogsduvorna som är snabbt framme när jag tar ner hästarna hit. Det är verkligen vardagslyx att kunna ha det så här. Man blir så lugn i själen och en känner sig verkligen lyckligt lottad. Jag bor ju väldigt centralt men har det ändå lantligt.

Vardagslyx (221 av 365)

Skogsduvorna ser så roliga ut där de går och plockar mask samtidigt som de kollar så inte hästarna kommer för nära. Bellman har lite svårt att låta bli att sätta sprätt på dem, men Shakira brukar han ta det lite försiktigare med. Hon har börjat att ligga ganska nära honom och det är ju gott när vi har dem här nere. Shakira höll sig alltid utanför snöret men har börjat att inte bry sig så mycket utan kryssar runt dem och kan nu koppla av mera.

Skall ta mig en macka och fortsätta med nästa girlang. Skall bli lite spännande att se hur det ser ut när det har torkat. Konstigt? Tycker alltid jag ser rönnbär men nu när jag skulle ha så var träden som bortblåsta? Tänkte jag skulle kolla om de har rönnbär runt jobbet, hade ju varit lite smidigt att kunna plocka när man ändå måste ta sig dit.

Rönnbär

Ränder (220 av 365)

Ränder (220 av 365)

Underbart! Har äntligen varit i väg och kollat synen, så jag kan skicka efter mina glasögon från Lens Way. Hon trodde att om ett år så kan jag behöva även läsglasögon. Men som det är nu är jag långsynt och ögonstyrkan skiljer sig ganska kraftigt vilket är superjobbigt när jag fotograferar. Det blir en otrolig belastning på ögat som inte tittar genom kameran och ibland har jag fått gå på ljudet för att vara säker på att skärpan är bra.

Ränder (220 av 365)

Vi passade på att gå in på ÖB för att köpa fler små burkar som jag kan ha till mina teer, men de var redan slut. Har börjat spana in lite granna vad jag skall pyssla med till jul och vill gärna göra egen tvål, parfym eller något som doftar eller går att äta. Fast det kanske är min mage som pratar just nu. skall ta en smörgås och bege mig ut i trädgården igen, visst är tesilen söt  🙂

Eget tema 16. Fel adress

Eget tema 16. Fel adress

Shit! Vad trött man blir! Vi har beställt sand att ha i hagen och väntat nu i 2 dagar på säckarna. När gubben ringer för att höra vad sanden är får han till svar att de är levererade och de skall söka rätt på dem och ringa upp igen.  Vi misstänkte direkt att då är de nere vid grannen! Hmm där står våra säckar.

De kan väl åtminstone titta så de släpper av det på rätt adress! Det blir för jobbigt att köra all sand i skottkärror och upp till hagen. Inte ringde de upp heller som de lovade. Blir så himla grinig, vi behöver verkligen sanden nu när det regnat så.