... dina symboler här ...

Måndag (228 av 365)

Måndag (228 av 365)

Fy tusan det bara vräker ner, så det får bli en snabb tur med min lilla glasögon modell idag. Helt underbart att mina glasögon kom idag och jag har nog inte fattat riktigt hur kass min syn har varit. Nu skall jag bara vänja mig att använda dem på bästa sätt. Helt otroligt att man bara behövde betala frakten på 49 kr.

Måndag (228 av 365)

Skall springa upp till stallet och fodra, det verkar vara uppehåll så jag får snabba mig ut innan det brakar loss igen. Sedan blir det mys med filmen Rio.

Måndag (228 av 365)

Jag (227 av 365)

Jag (227 av 365)

Nu har Micael åkt till Stockholm igen och det känns allt bra tomt. han kommer väl hem senast 23 September om han inte får jobb här tidigare. Det första som fick fötter var Doritz ena virkade skål och tesilen 🙂 Misstänkte nästan det då vi har så lika smak. Han gillade att den är så formbar och att hans skål fick plats och höll maten varm medans han höll på att greja med datorn.

Micaels bord

Annars har jag kört sand och rensat rent i gropen så att vi kan se hur pumporna växer. Känner att jag grejat färdigt på utsidan och skall bara ta en snabbis med dammsugaren innan det blir till att koppla. Det har varit riktigt hyfsat väder och bara kommit ett par droppar regn, så jag skall bara göra klart inläggen och ta en promenad med Shakira.

Gropen

Porträtt (226 av 365)

Porträtt (226 av 365)

🙂  Ny vaken son. Micael var så himla nöjd med sina rum, han och gubben är och köper golv till hall och datarummet. Sedan skal l de isolera här inne på vinden. Micael är betydligt smidigare än gubben och kommer åt lättare. Lite trist att han bara är här över helgen.

Det verkade bli världens oväder och de hade varnat för kraftig åska på tvn. Det drog snabbt över men kommer troligtvis mera i kväll. Jag var beredd med kameran och tänkte fota en blixt men det blev att man zoomade in allt möjligt på tomten i stället.

Loftet

Skall precis bege mig ut och köra ett par skottkärror sand. Som det ser ut nu verkar det fungera jättebra.  Vi funderar att lägga stora stenar igen i en båge, så när hästarna går så pressas vattnet ut i mellan och samlar sig i mitten. vi hade så i ett par år och det fungerade jättebra.

Men jag hade andras hästar här  förut och det blev sådant slitage. En del folk vill gärna ha massvis, inte betala något och hua för att hjälpa till. De tycker att det enbart är stall ägarens problem om något behöver rättas till. Neeej bättre att bara ha mina klumpar, de möblerar om så bra alldeles själva.

Eget tema 17. Fönster

Eget tema 17. Fönster

Ojoj! Vilken dag! Kaffemaskinen trasig? Enligt gubbarna? Funkade fint när jag kollade! Fast å andra sidan så står jag ju heller inte och bankar hysteriskt på den utan trycker i lugn och ro på knappen. En sådan där standar knapp rund! Kanske bäst att sätta upp en skylt och pil innan de slår maskinen i molekyler. Något jon hade tagit bort undersidan på socker paketet så alt for ut i på golvet när jag lyfte och skulle göra rent hyllan.  Så idag fick de svartsocker ( typ ny sort ).

Gjorde rent mitt glas för att ta en kopp choklad! Tappar glaset så det exploderar och en del hamnade i handfat, i holken och över hela golvet. Hur kan ett litet  glas bli så mycket när det går sönder? Hela dagen har bara varit katastrof och jag har känt mig som en zombie.

Eget tema 17. Fönster

Det enda jag tänkte på var hur gott det skulle bli att bädda ner mig i soffan när jag kom hem. Hinner inte mer än sätta ner ändalykten innan Monica står på utsidan och vill ut och rida! Okey jag förstår henne för man får verkligen mersmak när all går så bra som det har gjort det sista. Monica rusade upp och gjorde ordning hästarna så jag åtminstone fick i mig kaffet. Det blev en kanon mysig ridtur och nu önskade man ännu mera att vi hade bättre ridvägar närmare.

Bellman var på kanon humör och ville gärna sträcka ut sig i galopp och då hade rid slingan varit perfekt, problemet är att de blir lite för trötta när de sedan skall hem och då kan upplever ridturen som pest. Vi försöker nu att pressa på, men lagom så att vi alla känner att vi vill mera. Men nu tog vi ängen två varv så att de fick sträcka ut i alla fall och det var nog lagom för det var så varmt och kvavt. Blir säkert åska i natt.

Eget tema 17. Fönster

När vi var ute och red hade gubben satt upp Micaels fönster och nu är det bara mitt kvar att måla sedan är alla fönster klara. Micael kommer hem i kväll och det skall bli så spännande att se vad han tycker om sina rum. Han har valt tapeten och golv. Men måste välja ett annat till sitt datarum ( den blå tapeten ) Ett grått eller vitt blir nog bra.

Noter (225 av 365)

Noter (225 av 365)

I dag på rasten så passade jag på att beställa mera scrapp prylar. Det är väl den stora lyxen med att blogga på MN att jag tar de pengarna till lite halv onödiga grejer. Jag behöver scrapp prylar men ett par knappar för 25 kr är egentligen lite knäppt. Det finns vettigare saker att lägga pengarna på. Men jag glömmer oftast bort MN pengarna och nu var det över 600 kr. Så nu har jag handlat in papper och lite charms så jag kan dekorera fler burkar. Tusen Tack Doritz för de häftiga korgarna du gjort. De kommer att fyllas med pyssel till hobby rummet 🙂

Hagen

Så fort jag kom hem påbörjade jag med att köra upp sand till hagen och rensa bort brännässlorna. Jag funderade först på att lägga sand över en stor del där hästarna går in och ut, men bestämde mig för att dela av så hästarna bara har en remsa att gå på. Hade börjat lagt ut sand men när hästarna hörde mig så kom det knatandes och de genar ju hej vilt över det leriga. Nu valde de en väg där jag inte lagt sand  🙁 Undra på att det ser ut som attan när de bara gör det större och större.

Hagen

Kommer lägga all sand på remsan så får vi se om det hjälper en längre tid. Vi kommer att ta upp dräneran men det får vänta tills renoveringarna är klara med husen. Han har varit uppe och tittat på hagen och kände till gården innan vi köpte den. Så han visste att den gamla gödselhögen har legat där, därav att marken blivit så mjuk. Men det behövs grävskopa och ta bort jorden en bra bit ner så det får vänta lite. Jag får hoppas att detta fungera så att vattnet kan rinna bort.