... dina symboler här ...

Urskog (231 av 365)

Urskog (231 av 365)

Passade på i morse att ta en sväng i stora hagen för att kolla så det inte ligger massagrenar på el tråden. Häromdagen när jag ropade på hästarna för kvällsfoder så kom ju bara matvraket galopperandes och ingen Beethoven. Stod en bra stund och väntade men till sist gick jag ner och då var han bakom en mur som han inte vågade hoppa över? De brukar gå den vägen men idag såg jag att det blivit bra lerigt och samlats massa vatten. stackaren så frustrerande det måste ha varit när jag ropade i ett och det är mattid.

Urskog (231 av 365)

Bellman behöver man som sagt inte bekymra sig över, han forcerar allt om det är mat på gång. Frånsett att det var lerigt på sina ställen så var det bara ett träd som ramlat över el tråden. Vi har gott om fåglar i skogs delen men så fort man närmar sig så är det som bort blåsta. Det står en del träd som stormarna knäckt och dessa var så fulla av bon. Men så jämt och fint fåglarna gör hål, trodde först någon hade varit och borrat så jämna som de var men gubben trodde det kunde vara hackspettar. Inredning till bona fins det ju gott om.

Urskog (231 av 365)

Så plockar vi bara upp alla grenar till vedboden så har vi det riktigt varmt och gott till vintern. Vi har fått rensa här efter varje storm men nu tror jag de sämsta träden är borta.

Vedboden

Eget tema 19. Manligt 2

Manligt (231 av 365)

Mina pumpor växer så det knakar och en del har klättrat upp på filter röret som jag fick från jobbet. Jag har planterat smultron i det men nu har pumporna nästlat sig runt och det är frågan om röret kommer att hålla. Jag har planterat olika sorter så det skall bli lite spännande att se vilka som kommer upp. Jag hade tänkt ta blomman  ( vår herres strumpor ) som manligt men den kom aldrig. Saknar färgerna från den blomman,  hur de nu kan få den till att likna strumpor är mig en gåta?!

I hagen

Bellman var så go i morse när jag fodrade, han blir ju alltid klar först med fodret och oftast så har jag hunnit att mocka och gjort rent i den stora boxen där hö rännan är. Men idag gick han direkt till grinden och ville ut. Eftersom jag låtit dem gå den vägen när det varit för blött i hagen så går de ibland bara ut fast de vet att de inte får. Jag brukar ha ett grimskaft som går rätt över men hästarna har sett att jag duckar och går under så de gör likadant nu. Men nu var även grinden stäng så Bellman stod och väntade på att jag skulle öppna. Tycker det är så roligt när han visar så tydligt vad han vill.

Beethoven

Jag ville ta lite kort på växterna i hagen och klättrade runt på muren, men man är väl inte så där jätte graciös i alla lägen och var på väg att trilla ner. Beethoven som betade i lugn och ro såg så rolig ut när han vänder sig och får syn på mig och Shakira på muren.  ( Jaha vad har klanten där uppe att göra nu då?!  ) Han började inte att beta igen förrän jag gått ner  🙂

Element (229 av 365)

Element (229 av 365)

Oj oj! Här har det varit jäktigt värre. Monica kom upp och vi tog en rejäl sväng med hästarna. Jag hade tänkt ta den gamla kameran med, den är halv trasig så det hade inte gjort något om jag hade tappat den. Zoomen fungerar inte men jag hade tänkt försöka ta bilder i galoppen, så att Monica får se hur hon och Bellman ser ut. Från att se ut som en sävlig degklump till en smäcker Tinker, kan ibland upplevas som totalt omöjligt på Bellman. Men de är verkligen fina ihop.

Elvy sa att det var okey om jag tog hennes kamera 🙂 Gulligt av henne! Men precis när jag skulle skriva inlägg och gå ner i varv, dyker Monica upp igen. Rosa som skulle flytta in i sin lägenhet idag råkade ut för en vatten läcka när de satte på vattnet till toan. Det var en som haft lägenheten tillfälligt när hon haft vattenläcka? Fa…. det var så mycket katthår i brunnen så den svalde inte vattnet och lägenheten stank kattpiss!

VVS Gubben kom när jag skulle köra hem Rosas bror så jag hoppas allt löser sig. Kattpiss doften är enklast att få ut om man sätter på högsta värmen ett tag, då menar jag riktigt hög värme så försvinner lukten. Jag skall ta och äta något och hoppa i säng. Tur det är fredag i morgon 🙂 Här är Edgar som blir ganska paff när jag smällde i gen dörren för att åka ner till Rosa. Känner att detta blev ett lite flum inlägg.

Edgar

Eget tema 18. Husbyte

Eget tema 18. Husbyte

Hua! Vad det börjar bli kallt på morgonen. Rönnbären brukar ju vara ett bra tecken på att det blir en kall vinter, men nu i kväll när jag fodrade så var hästarna verkligen hungriga. Det fins fortfarande att äta för dem i hagarna och de får hö på morgonen och kvällen. Bellman är ju ett matvrak och tycker konstant att han får för lite mat. Men idag var även Beethoven väldigt hård på höt. De brukar äta upp sig inför vintern och jag kollar så de har gott om hull när vintern kommer.

Höstaster

Men idag betedde de sig som SHIT! Det kommer att bli svin kallt, måste vräka i oss det dubbla?! Hoppas verkligen inte att det är så utan att de bara var ovanligt hungriga. Det är på tok för tidigt att höja höet, men jag brukar kolla om inkommandet stämmer bra överens med utgående. Idag var det lite att mocka i boxen och då brukar de behöva mera att äta eller att det har varit kallt under natten.

Skugga (229 av 365)

Skugga (229 av 365)

Oj vad knepigt det kändes att jobba i glasögonen. Jag är långsynt så det blev lite suddigt när jag tittade ner i handfaten, men jag kan ju trösta mig med att missar jag något så är det ändå ingen som ser det. Hinner knappt ur från dassen innan någon rusar in och stökar ner. Men det kändes helt otroligt att kunna se bort till andra ändan av fabriken. Och att se gubbarna, innan har man känt igen dem på kroppsform och hur de rör sig 🙂

Blev lite trött i ögonen, och en del av huvudverken har jag nog haft på grund av taskig syn. Så jag är super nöjd 🙂

Klematis