... dina symboler här ...

Glugg (175 av 365 )

Glugg (175 av 365 )

Nu är sista fönstret på kokhuset på väg att bytas ut och snickaren är här och hjälper till. De är ganska tunga och lite bökiga att få dit själv. Micael kommer bara ner från Stockholm för att hjälpa till att kakla badrummet. Han är bättre än gubben på att dela kaklet och det blir inte så mycket spill bitar.

Miniros

Inte illa att gubben backar undan lite och låter sönerna visa var de går för. Jag skall erkänna att jag är ganska impad på hur duktig Micael är på det mesta bara man ger honom ordentligt med svängrum och att han inte ger sig på hur han vill ha det.

Bellman

Hästarna klipper ner gräsmattan och ökar bra i omfång, har fixat att de kan gå igenom stallet och ut i stora hagen.  Nu när det börjar bli varmt igen så vill de stå ganska mycket i stallet. Monica hjälpte mig att fixa till så att även gödseldörren kunde vara öppen med grind. Det är första året jag har gjort så här och det har varit supersmidigt.

Överskott (174 av 365 )

Överskott (174 av 365 )

Rosa kom upp med en säck full av korgar som hon tänkte att jag kunde dekorera eller bara ha ståendes ute. Sedan hade hon en hög med stora näver bitar som hon tänkte att jag skulle göra något skoj med 🙂 Hmmm har kollat runt på nätet och hittat lite tips. Få se om jag får till lite prylar.

Överskott (174 av 365 )

Skörd (173 av 365 )

Skörd (173 av 365 )

Allt växer så det knakar! Passade på att fika ute när jag plockade lite blommor, dill och persilja. Jag klippte gräset för en vecka sedan men det hade redan vuxit såpass att jag släppte ut hästarna för att de skulle beta ner det ordentligt.

Hästarna

Växterna runt dammen har blivit så stora nu att få de bara bre ut sig lite till så behöver jag inte köpa mer blommor där utan bara hålla efter ogräset. Känns ganska skönt att där är klart så man kan börja på lite andra ställen. Men i år är gräset väldigt grovt så jag har fått verka hästarna ganska tätt.

Dammen

Även hovarna växer av gröngräset. Bellman har slagit i tån ganska saftigt och har blivit lite rosa i hoven. Elvy tog sig en titt och tyckte jag kunde kapa ner tån betydligt mer än vad jag gjort, så snart får jag ta upp hovslagaren igen så han får ta sig en koll.

Kryddspiralen

Elvy och Jimmy var uppe och plockade mask i gödselhögen, de skulle ut och fiska. gödsel masken är mycket livligare än vanlig mask så det nappar bättre. Har så mycket mask i år att jag inte behöver bekymra mig om gödselhögen utan kan koppla bort den helt.

Mellan husen

Juni (172 av 365 )

Juni (172 av 365 )

I dag har vi verkligen haft tur med vädret. Det kom bara en liten regnskur när vi var och tittade på midsommar firandet i Jonsered. Så annonsen när jag läste Metro på jobbet och tänkte att då kan jag ju passa på att titta på Franciskusgården.

Midsommar

Läste på sidan att de hade 5000-6000 besökare förra året och jag funderade på hur det kunde vara möjligt?! Jonsered är ju så litet. Men som sagt finns det hjärterum finns det stjärterum, jösses så fullsmockat här var och så otroligt fint de hade gjort. Där fanns något för alla åldrar så jag förstår att det var väldigt populärt.

Tigger

Det var inte svårt att hitta dit, det var bara att följa karavanen av bilar. Blir så imponerad när det är så många frivilliga iblandade och att alla intäkter går till ungdomsverksamhet och välgörenhet. Vill passa på att önska alla en trevlig midsommar 🙂

Intensiv (171 av 365 )

Intensiv (171 av 365 )

Hmm! Jag kan förstå att folk ibland tycker mina hästar ser konstiga ut och då framförallt Beethoven med sina blå ögon. Han har en tendens att se lite sajko ut när han är fokuserad. I går när jag skulle rida så tog jag med en Marabou polka upp till stallet. Kände att jag behövde lite socker. Beethoven tyckte tydligen likadant för jag fick till sist gömma den.

Så idag när jag kom hem står hästarna och ansar Tobias träd. jag skulle bara sätta mig på trappen och ta en bit choklad innan jag skulle ut med Shakira. Jag han inte mer än bryta av en radda när Beethoven blir lång som en giraff och kommer lunkandes. Bellman som annars brukar vara obs på när det vankas något ätbart märkte ingenting först.

Tigger

De fick ett par chokladbitar och varsin banan, lite svårt att låta bli när de tittar så intensivt på en. Jag hann inte mer än ner för backen innan himlen öppnade sig och det bara vräkte ner. jag blev dyngsur in på bara kroppen och tänkte det var lika bra att ta hästarnas hovar när jag en såg ut som en disktrasa, lika bra att skita ner sig ordentligt när kläderna ändå skulle rätt in i tvättmaskinen.

Det bara vräker ner

När jag håller på i stallet kommer det en ny regnskur och Shakira kommer springandes. Fy vilket väder! Hoppas verkligen att det blir bättre i morgon på midsommarafton. När jag var klar med hästarna kunde jag inte låta bli att fotografera hästarnas proffsiga ansnings jobb. Kolla in den fina raka linjen 🙂 Perfekt kapat!

Träd

Shakira ville bara in och bli torkad och jag såg riktigt hur matt hon blev när jag stannade till vid näckrosen.

Intensiv (171 av 365 )

Ren och torr, ny bryggt kaffe och softa resten av kvällen. Härligt!