... dina symboler här ...

Tassar (170 av 365 )

Tassar (170 av 365 )

Riktigt gott väder när jag kom hem och som tur var så hade Monica gjort klart hästarna! Annars hade jag lagt mig i soffan och somnat. Nu blev det en härlig tur i det kvava men fina vädret. När vi var på väg ner från stallet ser  jag hur Shakira tittar ut från vårt sovrum.

Tassar (170 av 365 )

Där uppifrån han hon ju god koll på vad vi gör. Tycker det ser lite läskigt ut när hon lägger tassarna så på utsidan. Det känns väl lite taskigt att rida i väg direkt när man kommer, Shakira blir så glad när man kommer hem och så besviken när hon inte får följa med ut.

Rester (169 av 365 )

Rester (169 av 365 )

Fy tusan! jag har frusit som attan på jobbet idag och skall strax bädda ner mig. Hoppas verkligen jag inte håller på att bli sjuk utan att jag bara är lite trött uggen. Jag var inte ensam om att tycka fabriken var kall idag.

Rester (169 av 365 )

Jag hade med mig pizzarester från i går, men orkade bara en bit. Shakira som kom och mötte mig vid bilen kände direkt att det låg något gott i ryggsäcken och höll sig så nära den hon kunde. Jag var så seg idag att jag inte orkade byta objektiv och Shakira blir verkligen störd om jag fotar henne när hon äter.

Rester (169 av 365 )

Eller rättare sagt pillar i sig maten. Måste ju gå runt ett par varv så man hittar den bästa liggplatsen, inga katter i närheten och absolut inget enerverande objektiv i nyllet!! Då kan man studera godbiten i lugn och ro, välja ut den bästa anfallsvinkel och tugga försiktigt i sig biten!

Sittande (167 av 365 )

Sittande (167 av 365 )

Den här lilla damen och lite till köpte jag på  Balders Hage där är alltid fullt med folk men så mysigt att gå i genom husen från 1700-talet. 10 rum på 300 kvm i gammaldags stil, i mitt tycke en fröjd för ögat 🙂

Gubben blev så hungrig när vi var ute och handlade att vi hoppade in på närmaste kafé, i stort sett alla caféer är mysiga här men jag hade så gärna velat fika utanför Balders Hage. Nu var det så mycket folk och gubben såpass hungrig att det inte var någon större vits att knorra om det utan det får bli när vi skall hämta en liten tvätt tunna som vi villa ha vit har kommit till affären.

De har verkligen mycket på gång i Alingsås, potatisfestivalen och ljussättningen på vintern har verkligen placerat Alingsås på kartan. Det var gott om turister i går som njöt av vimlet i går. Skall hålla koll lite bättre på Alingsås turistsida så vi inte missar något.

Söta kaniner

Nöjesfält (166 av 365 )

Nöjesfält (166 av 365 )

Då var det potatisfestival i favorit hålan Alingsås, vi bara älskar den staden. Det är 31:e året i rad och andra året som vi besöker den. Vi åkte ganska tidigt men det hade redan kommit ganska mycket folk och eftersom vi valde lördagen denna gången var även affärerna öppna.

Nöjesfält (166 av 365 )

Jag gillar detta tivolit för det är så färgglatt och de har ganska mycket bra åk aktrationer med tanke på att det inte är enormt stort utrymme. Gubben kom ihåg att det var Axels tivoli! Tyckte det var fler vagnar i år men vi gick kanske runt lite mera i år.

Nöjesfält (166 av 365 )

Roligast var det att stå vid harry Potters spökhus och se ungarnas min när det plötsligt pyste till och det kom en kraftig luftstråle. Tycker det är ett bra tivoli för stora och små och här var mängder av folk, så vi valde att gå på utsidan när vi skulle gå tillbaka till bilen.

Nöjesfält (166 av 365 )

Trippel (165 av 365 )

Trippel (165 av 365 )

Usch! Det kändes som dagen aldrig skulle ta slut idag, segt och bedrövligt. Det har regnat hela förmiddagen och blåser kraftig fortfarande men det har blivit så gott nu på kvällen. Jag älskar verkligen lukten på klöver, framför allt stora rödklöver. Det var så härligt att bara lägga sig en stund på alla blommorna innan åkgräsklipparn kom fram.

Humla

Jag försöker få Tobias till att köra åkgräsklipparn men han avskyr den verkligen. Jag tycker att han får bita ihop och köra! Tomten lutar ganska kraftigt och jag väger för lite så åkgräsklipparn stannar när jag glider runt. Samtidigt fick jag se att det fattades en nock panna på hans tak och klättrade upp och la dit en ny.

Trippel (165 av 365 )

Gubben är höjdrädd och jag känner att det är dags att sönerna börjar ta tag i gården lite mera. Nu är det blandade pannsorter på Tobias tak eftersom vi hade ont om pengar och tog återvinningspannor. Pratade lite med Tobias om att lägga om taket helt och då ta någon plåt. Det är snyggt med tegel men vi har sådan lutning på t.e.x  vårat tak att jag inte vågar gå upp och pannorna går söder eller kasar ner med snön.

Börjar bli dags att kanske lägga lite mer pengar, få proffshjälp och betydligt lättare att underhålla. Tobias kan ju hjälpa till mera nu ekonomiskt när han jobbar och han vill gärna ha allt så underhållsfritt som möjligt.