... dina symboler här ...

Flaggor (315 av 365)

Flaggor (315 av 365)

Tog med kameran till jobbet, ibland är soluppgångarna så ruggit fina här. Men inte idag. Tur jag inte åkte in tidigare för det var helt tomt förutom 3 vilsna gubbar som hade kodat ur sitt kort. Jag kände igen deras lastbil annars hade jag inte släppt in dem, men vad fn har jag där ute att göra? Jag gör ju bara samma skit som jag gör varje dag! Enda skillnaden är att ingen går i vägen. Tur att Rosa och ett flertal gamla MN var ute så jag slapp känna mig helt ensam.

Hade med mig minin så jag kunde lyssna på musik.

minin

Eget tema 49. Grönbete

Eget tema 49. Grönbete

Det är så fruktansvärt lerigt överallt att jag tog ner hästarna utanför dörren. Bellman blev så glad att han började suga på underläppen så fort han såg att snöret var borta i logporten  🙂  Hö högarna jag hade lagt ut var ju fullständigt ointressanta när det fanns gröngräs att beta. Jag är glad att jag fått någorlunda ordning på hovarna och att hästarna käkat biotinet så pass länge att hovarna har förstärkts. Den här blötan tar kål på det mesta.

Eget tema 49. Grönbete

Beethoven var halt igår och ville över huvud taget inte gå ur stallet och jag misstänkte att en hov böld kanske var på gång. Jag köpte en förstärkt påse som man trär på hoven så att jodapax bandaget sitter på plats. Det bästa jag köpt på länge, även om den är i minsta laget med tanke på hur mycket hovskägg Beethoven har. Idag var han överhuvudtaget inte halt och for ur stallet som en katapult för att hinna äta innan Bellman slabbar i sig allt det gröna.

Eget tema 49. Grönbete

Nu måste det komma en torr period innan jag får mig ett brake. Gubben är hemma idag och fortsätter med målning av tak och kanske hinner han att tapetserar fondväggen också  🙂 Jag skall jobba på mellandagarna så jag fortsätter att slappa.

Pepper

Passion (314 av 365)

Passion (314 av 365)

En djupt koncentrerad Agnes, det gäller ju att hänga med ifall husse tappar något. Om inte annat kan man ju försöka med telepati så att husse tappar lite. Vi hade en kanon fin jul i Uddevalla och folk körde riktigt lugnt på vägarna. Kändes lite konstigt att se så många familjer flanera längs havet vid Lysekil mitt på julafton. Det här måste ha varit den varmaste julen i manna minne.

Skolbänken

Skall jag vara helt ärlig så är juldagen min favorit dag. Massor med gamla filmer på tvn och när ungarna var små var de så koncentrerade på sina julklappar att man kunde slappa hela dagen. Gubben jobbar idag så det är bara jag och Shakira som softar runt här 🙂

Eget tema 48. Snö

Eget tema 48. Snö

Wow! Hittade allt lite snö uppe vid stallet. Nu skall jag packa in lite paket, jag har varit så extremt tröt att jag vilat så fort jag kommit åt. Pratade med en extremt stressad Elvy igår som höll på för fullt. Allvarligt talat! Denna högtiden måste ge mest hjärtattacker än någon annan högtid? Vad håller man på med?

Regndroppar

För första gången har jag nada jul känsla och det är rena vårväder ute, men blev vrål lycklig när jag såg den lilla snö högen vid stallet. Det räckte till att göra ett par snöbollar att kasta på gubben, det var ju den enda snön vi hade så han stod där och visste inte vad han skulle göra  🙂 Men när han började snegla mot gödselhögen tyckte jag det var bäst att gå upp.

Shakira

Nej nu får jag sätta fart! Shakira längtar efter att få busa med Agnes och jag har en del kvar att göra. Önskar alla en riktigt fin  God Jul Och Gott Nytt År 

Blixt (313 av 365)

Blixt (313 av 365)

Jag hade tänkt fotografera en riktig blixt, men det har mest varit åska på nätterna och sist det var åska så blixtrade det så mycket att himlen blev helt vit. Kändes ärligt talat lite mysigare under täcket än att stå och glo på det. När jag var liten och det åskade så ville alltid mina föräldrar att vi skulle vara i bilen. Det sades på den tiden att det var den säkraste platsen! Jag som var åskrädd uppskattade inte detta något nämnvärt och pappa ville alltid stå på någon topp så man skulle se blixtarna ordentligt.

Det är ju typiskt sånt som kan ge trauma för livet!  🙂  Viss synsätt och ideér mina föräldrar hade var bara så knasiga att man som vuxen inte kan låta bli att skratta åt dem. Därför känns det så gott att prata med Elvy som också haft det lite udda under uppväxten.

Gick hem tidigare idag, gubbarna började dra sig till omklädningsrummen redan vid halv 11, så det var bara att städa som en raket idag.