... dina symboler här ...

Trend (312 av 365)

Trend (312 av 365)

Göta Petter vad gott det skall bli när jag är klar med temanen. Kommer absolut inte hoppa på något sådant på ett bra tag, en gång i veckan går väl bra men en varje dag med nytaget kort! Hua! Här sitter Micael och spelar och trenden med att keps på sig verkan inte ha upphört. Kakelsättaren håller på hos Micael så det blir att han är inne hos oss  🙂  Himla trivsamt han har humor som får en att baxna, annars känns allt bara så trögt.

Båda hästarna var naken fisar idag och jag hittade bara ett täcke i lervällingen till hage. Det är svårt att beskriva hur in i nordens trött jag är på regnandet och hästarna ser inte allt för muntra ut när de kommer klafsandes. Detta vädret är ju det värsta som fins för hovarna så jag är lite orolig för Bellman och hans hov röta.

Eget tema 47. Motiv

Eget tema 47. Motiv

Gubben inspekterar kaklingen i Micaels bad rum, nu när motivet är på plats. Kommer bli skit snyggt där inne 🙂 Hmmm då är det bara vi som har ett skämmigt badrum eller våt bunker  🙁  Jag har mest slappat idag och gjort lite mera tvålar. Testade nu att ha olika stämplar och även att färga tvålen.  Om man köper det stora tvål paketet på Panduro blir blir kostnaden på tvålen ca 8 kr styck. Helt okey för att få kladda runt, välja färg och dofter.

Eget tema 47. Motiv

Halv (311 av 365)

Halv (311 av 365)

Kakelsättaren har kommit halvvägs på badrummet och det går ganska fort eftersom det är stora kakelplattor. Motivet kommer väl att hamna framför dassholken så Micael har något snyggt att titta på medan han sitter på tronen. Tror han kommer att välja ungefär lika stora plattor även till tvättstugan. Det blir nog inte färdigt innan jul men det känns som det går framåt i alla fall.

Jag tycker fortfarande att trappan mellan våningarna kommer att bli det fräckaste med tanke på att det aldrig funnits någon trappa innan. Lite knepigt att de orkade ha det så förr. Har haft sådan huvudverk idag att jag blev riktigt grinig på jobbet. Fattar f.n inte hur vuxna gubbar kan tycka det är så roligt att tippa kaffe maskinen?  Det såg inte så roligt ut när jag öppnade den. Den får stå öppen tills i morgon så gubbarna får sig en tankeställare. Slutar de inte med det här fjantet så slutar jag att fylla på den.

Halv (311 av 365)

Livsviktigt (310 av 365)

Livsviktigt (310 av 365)

Får nog erkänna att gubben impade stort på mig idag. Han har isolerat klart och satt upp alla skivor i hobbyrummet. Men det som impade var att han tömde det helt och fick plats med allt i sitt arbetsrum. Visserligen är det större men gubben har ju en tendens att bara slänga in allt där. Nu ser det åtminstone trevligt ut mitt i röran. Han tyckte det var lika bra att ta tag i det rummet med, så nu är en vägg isolerad och har skivor uppe.

Tapeterna kommer i morgon men då skall han och Tobias till Stockholm och sedan blir det jobb och julafton.  Men nästa år då järnspikars kör vi i gång igen 🙂 Lite knepigt är det att han hinner såpass mycket?  För man får en känsla av att han bara står med kaffekoppen och vilar, tror faktiskt inte jag har en enda bild på gubben utan en kaffekopp i handen eller i närheten  🙂

Livsviktigt (310 av 365)

December (309 av 365)

December (309 av 365)

Fick paket från min tyska mamma idag som innehöll en massa godsaker. Jag gillar verkligen de tyska pepparkakorna med sylt i mellan, tjocka och goda. gubben och Micael håller på med att sätta upp gipsväggar i hobbyrummet och idag beställde jag tapeterna. Gubben tänkte även ta Tobias gamla rum när han ändå håller på. Smart tänkt men det blir extremt rörig när de håller på.

December (309 av 365)

Sedan jobbar han ju skift så vissa perioder står det still.  Börjar ärligt kännas lite små jobbigt när vi håller på så intensivt. Stackars Micael börjar så smått bli frisk men han har en bedrövlig hosta som inte vill ge med sig. Men han hade ork att försöka sno åt sig godsakerna till sitt hem  🙂 Han ligger och vilar sig mellan bärandet av gipsskivor.

December (309 av 365)

I morgon kör kakelsättaren ett ryck inne hos honom och då blir det till att gå upp tidigt. Han får väl försöka vila ut när han åker till Nina i Stockholm. Skit att det blev sådan liten ledighet vid jul, hade behövt vara ledig men vill spara dagarna till sommaren istället. Fast det är bättre att vara lite ledig än inte ha någon alls.

December (309 av 365)