... dina symboler här ...

Klara färdiga gå

Klara färdiga gå

 

dyker

Det var en mycket trött och sliten Lill‑Polarn som följde med till jobbet i dag. Han såg så rysligt stel och ynklig ut i morse att jag faktiskt funderade på att låta honom stanna hemma. Men eftersom han har en tendens att alltid hitta på något när man inte ser honom, kändes det tryggare att ta med honom – så jag kunde ha lite koll.

Fram till efter lunch låg Lill‑Polarn mest bland gubbarnas rentvättade t‑shirts ute i korridoren. Smidigt ändå, eftersom jag tillbringar större delen av dagen i omklädningsrummen.

Men när jag hade fixat de första rummen och skulle börja moppa, var både Lill‑Polarn och min spann spårlöst borta! Det visade sig att han kände sig pigg igen och ville ta sig ett dopp i den “röda poolen”. Och där dök han om och om igen, medan skrattet ekande genom hela omklädningsrummet.

Som tur var hade han haft vett nog att byta vattnet först. Han hade dessutom blivit helt förälskad i äpplesåpan! Han vägrade gå hem utan en flaska – men jag fattar inte varför alla kallar den “äppledoft”. Den är ju lila och luktar blommor! Om något ska dofta äpple borde det väl ändå vara grönt, eller hur?

Teastat nya photoshopen

Glasfågel

Jag har testat den nya photoshopen, gillar den skarpt. Den har förbättrad klon verktyg men jag tycker fortfarande det är svårt att få till det så det inte syns att man varit framme och klonat. Jag ville inte att fiskelinan skulle synas på bilden, men om man tittar noga så syns det var den har varit. Får öva lite mera på att klona.

Helan gå…

Helan gå...

Hm… jag undrar om jag inte kommer att vara fullständigt gråhårig innan årets slut! Jag trodde verkligen att gubben skulle ha lite bättre koll på Lill‑Polarn än vad han visat hittills.

När jag kom hem stod Shakira fullkomligt uppstressad i hallen och släppte inte blicken från köksbordet en enda sekund. Orsaken satt där – mitt på bordet, bra i gasen och sjöng för full hals. Lill‑Polarn hade haft ett litet party helt på egen hand!

Han svor på heder och samvete att han trodde det var saft. Han hade varit på väg ut till kokhuset för att hjälpa till, men blev så törstig. “Det smakade lite starkt, men den var ju röd – så då måste det ha varit saft!” Men snälla nån, vem har röd sprit stående framme? Ja… tydligen jag. Ops!

Lite slarvigt, jag medger det – men han behöver ju inte känna, smaka och testa allt. Nu har jag i alla fall skickat honom i säng, och i morgon får han följa med till jobbet. Bakus in smellus eller ej.

To be, or not to be……

shakespear

I dag var det tänkt att Lill‑Polarn skulle hjälpa gubben ute i kokhuset, men han hade känt sig lite trött och snuvig. Gubben tyckte synd om honom och gav honom fingerdjuren som jag köpte på IKEA i går.

Så när jag kom hem satt Lill‑Polarn uppflugen på stegen och rabblade Shakespeare för glatta livet! Han såg för rolig ut där han satt, helt uppslukad av sitt eget lilla teaterprojekt tillsammans med fingerdjuren.

Mitt kök däremot… det var en helt annan historia. Tavlorna hade trillat ner från väggen, Shakiras vattenskål hade fått sällskap av en liten badboll (!), och nästan alla mina blommor låg huller om buller på golvet. Jag hade ju städat så fint i går!

Så nu har jag satt Lill‑Polarn på att städa upp efter sitt “uppträdande”. Han går här och muttrar om att jag har kvävt hans kreativitet och sabbat hans chans att få debutera på Metropolitan. Snacka om att vara uppe i det blå!

Äntligen städat

Härligt i helgen fick jag äntligen städat ur sovrummet, fattar inte varför allt hamnar där. Vill gärna ha det lite mysigt omkring mig på kvällarna och inte sitta bland kartonger och påsar. Nu är det en tid med mycket idrott som gubben ser på och jag ser ytterst sällan. Fast det mysiga är att gubben har börjat se på idrott uppe hos Tobias. Har sett att de har fått en annan far och son förhållande, inte att den varit dålig på något sett utan på ett mer vuxet sätt. Lite svårt att förklara men det är trivsamt.

 

Jag var nere hos Rosa idag och hämtade lyktorna som Ing-Britt hade köpt i Ullared.  Jag tycker de är stört mysiga och lätta att flytta med sig. Så medan gubben och sönerna kollar handboll, så gottar jag mig med Tequila Rose ”Jordgubbslikör” och någon gammal härlig film.