... dina symboler här ...

Nos (66 av 365)

Nos (67 av 365)

Alla verkar vara lite trötta idag. Det fina vårvädret igår gjorde väl att man grejade lite mer än tänkt. Tycker det har varit svinkallt idag och är så himla glad över att jag klarade av att sluta röka. Jag ser hur gubbarna huttrar där ute och tycker idag var det inte så kallt! Visst! Man bara ser hur de suger i sig blossen på så få drag som möjligt för att komma in i ett par grader varmare fabrik. Jag springer runt i en tjock Helle Hansen tröja XL med uppvikta ärmar. Rumpelappen går ända ner till knävecken. Men varm och go är den!

Var bara hemma en timme innan jag skulle ner till tandläkaren. Men jag hann att fotografera en stilla Pepper och en smutsig Shakira som hade varit ute med gubben. Skönt att det inte var min plats i soffan hon la sig att villa på.

På hemvägen passade vi på att besöka den nya djuraffären och köpa en ny tandborste till Shakira. Jag hade velat ha den tandborsten som hade tre borstar. Sidorna och uppe på, så går det fort och smidigt med tänderna men den fanns bara för mellan raser. Hoppas de får in även till stora hundar, det är guld värt när lite tråkiga saker går fort och smidigt.

Övergiven (65 av 365)

Övergiven (66 av 365)

Den här snökedjan hittade vi i diket på väg upp till huset. Det är väl ganska många bilar som har hamnat där under årens lopp, men det är första gången vi bara ser en grop, snökedja, kartongen och en varnings triangel kvar i diket. Det är så himla djupt diket och vi har fyllt det i omgångar. Men ett dike bör vi ha där.

Grannen har kommit ut med sin vinscher som han fäst i trädet och sedan vinschat upp våran bil ett x antal gånger. Det var när Nina var på besök från Stockholm som hon hade sett en vit bil ligga i vårt dike!

Typiskt ungdomar att inget säga! Jag tycker väl inte riktigt att det är vardagsmat att det ligger främmande bilar i vårt dike. Vi såg inte detta förrän vi hade flyttat busen som stod mitt i backen och kollade hur nära kanten vi befann oss.

Övergiven (66 av 365)

Snödroppar (64 av 365)

Snödroppar (64 av 365)

Underbart! Solen skiner och fåglarna kvittrar för fullt. När jag skulle släppa ut hästarna på Tobias tomt såg jag att blåmesarna höll på att städa ur holken. Hoppas jag inte skrämde bort dem nu! På Tobias tomt finns det snödroppar och jag rusade ner för att kolla hur långt de hade kommit upp. Bellman rusade efter så han skulle komma före Beethoven.

Bellman

Vaa?! De är små går ju inte ens att äta. Bellman lunkade iväg upp igen när Pepper kom som värsta raketen och landade på en plåtbit. Ljudet satte bra fart i hästarna med Shakira efter som undrade varför alla springer runt. Det är tur att de har såpass kontroll att de hinner stanna. Det är lite svårt att beskriva hur stor Bellman egentligen ser ut där man sitter på huk och får zooma bort så man hinner fotografera.

Snödroppar (64 av 365)

Härligt att få se snödropparna och känna att våren är på väg.

M (63 av 365)

M (63 av 365)

Det var så grått och trist ute och dimman låg så tjock att man nästan inte såg något vid jobbet. Nu ligger fabriken i en grop och man fick en känsla av att dimman inte iddes stiga utan bara låg som ett lock på fabriken. Men precis innan jag skulle hem sprack solen upp och jag skyndade mig hem. Lagade hagen och gick igenom lite på tomten hur jag skall röja i år. Längtar så efter värmen.

Micael promenerade med Shakira idag så jag kunde städa undan i lugn och ro så att det bara är att koppla av resten av kvällen. Härligt! Behöver gå igenom datorn igen och rensa. Dagens bild är M som i metallspån från fabriken. Man skulle kunna tro att gubbarna har ruskat för mycket på sina huvuden när de nekar till att ha slabbat ner, men det är från fräsmaskinen.

Just det här blålila ser så himla läckert ut. Tänk er stora metallkar fullt av lila spån, riktigt vackert när solen ibland hittar in genom fönster och öppna portar.

Apelsin (62 av 365)

Apelsin (62 av 365)

Vet inte riktigt om jag börjar bli lite förkyld eller om jag bara är lite sliten. Vi har bett våran chef om mera personal som städar men företaget vi jobbar på bara slingrar sig och ser oförstående ut. Har städat i så många år och van att jobba mycket, men nu börjar det bli lite löjligt. Jag beklagar mig inte i första taget men nu börjar jag känna av att det är för mycket. Är bara så himla glad att jag slutar tidigare och ändras det så lär jag nog ge upp fullständigt.

Men det var väl apelsin jag skulle skriva om! Flummar iväg lite granna. Varannan dag får vi frukt på jobbet och jag har börjat att gilla apelsiner igen. Det har gått ett par år utan att jag har ätit apelsiner, men nu tycker jag det är så gott. Även gubben har börjat gilla det mera och han brukar alltid köpa så vi har det eller clementiner hemma. Till och med blodapelsinen har börjat bli en favorit frukt här och den tyckte jag var vidrig förr.