... dina symboler här ...

Testar kameran

Amor och Eros

Så efter att ha laddat ner C6 som provversion så fick jag upp mina bilder så jag kunde redigera dem. Det värsta som jag vet är när man ser en kanon bild och så är horisonten skev eller husväggarna är skeva. Ibland blir ju vinklarna konstiga ändå, men annars så kan jag bli skogstokig om jag inte får räta bilderna. Jag är lite noggrannare med mobilen så att inte det skall bli för skevt annars är jag en sådan där som bara trycker av hej vilt.

Amor och Eros

Oftast så tar jag ju bilder på djuren när de far runt och då vill jag inte stå och funderar på vinklar utan jag tar hellre fler bilder. Det känns lite ovant med den nya kameran men än så länge verkar mitt makro fungerar alldeles utmärkt. Nu är det skit väder här så jag får väl pilla med annat idag. Jag vill se om testversionen på C6 går att få över till engelska, den la in sig på svenska från Adobe och det vill jag inte ha. största delen av alla tips på nätet är engelska och programmet är lite för stort för att hålla koll på var alla delar ligger.

Amor och Eros

Jag måste testa att filma, det har jag bara gjort med den lilla powershoten som jag gav till Elvy. Får passa på innan Amor blir för stor och lugnar ner sig. Eros har börjat tröttna rejält och gav Amor ett par rejäla tjuvnyp i går! Skönt att allt börja gå över till en lite mera normal nivå så att Eros kommer och lägger sig inne igen. Eros är ju en riktig kelgris så vi har varit lite oroliga när han bara äter och rusar ut igen. Men kommer han så fort han hör oss igen 🙂

Pepper

Pepper han är lugnet själv, det är bara Agnes som han inte fixar.

Åska?

Katterna

Verkar bli världens åskväder i kväll!? Känner mig låg till max och hästarna hade forcerat eltråden när jag kom hem. Så även de var på ett ur kasst humör och blängde när jag kom. Varmt som tusan men blåsigt. Den enda som verkar vara på ett strålande humör var Amor. Fy tusan till katt med energi. Men nu kom både Eros och Pepper från garaget så de har väl blivit bundsförvanter mot den lille gule vandalen.

Attack

Men idag såg de ut att ha riktigt roligt där de for fram. Amor lekte en bra stund med Eros, men ibland lider jag verkligen med Eros! Eros är på tok för tolerant och snäll, något som Amor verkligen pressar på allt han kan. Pepper brukar ge Amor en smäll så är det bra med det. Ingen och då menar jag INGEN annan katt än Pepper får ligga på drivbänken. Det smäller direkt! Annars tar Pepper allt med ro.

Eros

Härligt att gå ut med en kopp kaffe och kolla när katterna rusar runt. Amor är så snabb att han är extrem svår att plåta, men fotomässigt så är nog Eros den jag gillar bäst att ta kort på. Han har så studsiga rörelser och en mimik som kan få vem som helst att smälta. Pepper har så mycket värdighet och pondus, så han vill inte fjompa runt framför kameran längre. Han sitter eller ligger mest och ser cool ut.

Tror jag skall ta en go promenad med Shakira och ta in tvätten innan det brakar loss, känns så skumt ute.

Amor utan sele

Det var så gott väder när jag kom hem att jag ville lägga mig en stund i hängmattan. Huset var som en bastu och att inte kunna ha öppet ytterdörren för att Amor kan springa ut fungera ju inte i längden. Så idag släppte vi bara ut honom och det visade sig ganska snabbt att han inte var så kaxig som med selen på sig.

Ljud och rörelse över allt. Plus att Pepper talade om på skarpen att drivbänken endast var till för honom att sola på, Eros jagade runt honom, Shakira rusade runt som en tok oh gubben snickrade och körde igång sågen med jämna mellanrum. Det visade sig vara en sten hård värld därute och ingen trygghets sele på toppen av allt.

Så med andra ord! Det gick strålande och Amor rusade till trappan beredd att slänga sig in om det dök upp mera konstigheter. Så nu kan har börja få vara ute en bra stund varje dag så att han inte river ner huset för oss. Fick plåtat trollsländor och i år hade vi ett 20 tal smala kornblåa varianter och ett par röda. Hua får hoppas att alla inte lägger ägg i dammen.

Trollsländorna

Amor

Idag när Amor var ute och jag tog ner hästarna så blev han så rädda att han flög upp för trappan och in i huset. Gubben  hängde inte med i svängarna utan stod kvar på utsidan. Jösses! Så rädd han blev! Nu har han lugnat ner sig betydligt och röjer inte så våldsamt längre. Eros börjar bli nyfiken på honom även om han fortfarande tycker blää! Varför tog du hem honom?

Eros kollar in Amor

Det är kanon väder nu på kvällen och jag skall gå ut igen och sätta mig. Trollsländorna börjar dyka upp igen så det är kul att kolla hur många olika sorter det kommer i år. Nä får ta och tassa ut.

Trollslända

Förberedelser

Det ser ut att bli en riktigt fin dag, det kommer lite regn då och då men har man tur kanske regnet håller sig väck. Jag tog ner hästarna i alla fall och har förberett i fall gubben behöver ta upp hästarna när jag är iväg. Eros har mestadels varit ute sedan Amor kom och det har varit så skit trist. Men han älskar att följa med på morgon rundan, så idag fick han vara med i stora hagen. Eros blev väl lite störd att jag ropade på honom i ett men det är bra stort där nere och det såg ut som om ögonen skulle ploppa ut så fort det prasslade någonstans.

Pepper var med och det var så roligt att se hur försiktigt han busade med Eros. De sprang runt och brottades i ett, så de har verkligen blivit kompisar. Även Pepper väntade in Eros så han inte skulle komma på efterkälke. Eros hoppar extremt långt och högt men har ur kass balans och ramlar ner så fort han skall gå på något smalt (smalt enligt honom nu!) 15 cm är som ett snöre för honom. Skall rengöra objektiven och formatera minneskortet så det är klart. Skall vara backupp vid ett bröllop idag.