... dina symboler här ...

Härlig promenad.

Tog en sån härlig promenad med Shakira, vi åkte ner till Elvys parkering och Shakira trodde hon skulle hälsa på Nisse och Alfhild. Men Elvy var inte hemma så vi gick runt själva. Jag mötte två joggare, Elvy berättade att oftast går hundägarna inne i området på den lilla slingan. Då kan jag förstå att flertal hundar är griniga om de bara få gå där. Kommunen har verkligen lagt ner ett jättejobb med att anlägga den här el upplysta slingan. Det tog mig 2 timmar att gå runt, ja jag velade väl runt lite på sidoslingorna och tog den längsta vägen, men så fint där var. Nu hann det mörkna och jag vill gärna gå dit på helgen så jag kan läsa alla skyltar som finns där. Skrämmande att inte fler hundägare går där, de fattar inte var det går miste om, men snabba är de på att gnälla att de inte har någonstans att gå med hunden.

Cyklister

Slutade lite tidigare idag, underbart med tanke på det fina vädret. Hämtade Shakira och åkte till Delsjön. Det jag gillar bäst med Delsjön är att det fins slingor för alla. Det var härligt att höra hur en barnfamilj satt vid den lilla grillstugan vid sjön, barnens skratt hördes långa vägar. Shakira var så ruskigt pigg i dag att jag valde en väldigt kuperad och klättrig skogstig. Fast idag blev jag lite nervös att hon skulle ramla ner för bergen, hon for runt lite väl häftigt.

Det enda som jag tycker är lite bökigt, är alla cyklister som kommer i full fräs. De är nästan ljudlösa och kör så himla fort. Det fins slingor även för dem och går jag där får jag ju skylla mig själv. Men de kommer på den breda vägen vid sjön och åker sicksack mellan barn familjer, mötande och hund ägare. Hade jag kommit ridande på det sättet som de cyklar hade det blivit rent ut sagt ett jä… liv.

Klövjeväska

I går när vi köpte nytt hundfoder fick vi med en första hjälpen väska, med sax, bandage, sår tvätt, fästing tång m.m. Det är ju så käckt att ha med sig ifall det händer något när man är ute. Men när jag är ute och promenerar är det max kameran jag vill ha i nävarna. Inte en massa packning att bära på. Jag har sökt på nätet efter olika klövjeväskor, och det är väl som med det mesta, dyrare har bättre passform och hållbarhet. Den jag köpte var lite dyrare men passformen var helt kanon, och jag kan ta av väskorna och bara använda selen.

Torekulla vandrahem

När jag satte på Shakira väskorna så tyckte hon först, shit och vägrade röra sig, men när jag bara lät henne springa med selen, så blev hon super ivrig. Vi har alltid på henne sele när vi är ute, så när hon såg bilen var det bara att sätta på väskorna och åka iväg. Vi tog en tur till Torrekulla. Shakira kopplade bort väskorna så fort hon kom ut, hon kunde springa helt obehindrat och väskorna låg helt stilla.

Det finns handtag med i fall man behöver hjälpa hunden över svår terräng och den kunde givetvis inte gubben låta bli att kolla hur det funkade och lyfte upp stackaren. Tur att Shakira är härdad och tar det mesta med en klackspark. Det var ”barnsligt” på tisdagstemat idag och på flera bilder var det jättefina kort, men så står respektive gubbar i bakgrunden och fånar sig. Typiskt

Hills golfbana

Torekulla

Trötter idag

Tog en härlig promenad i Sandsjöbacka, jag hade tänkt sitta bland ljungen och titta på solnedgången. Men det började bli kallt och jag hade glömt fikat i vanlig ordning. Shakira blev full av fästingar som rusade runt för att hitta bästa platsen. Just nu har Shakira jättetjock päls och alla drog sig rask ner mot hennes nos, visserligen blev det lätt för mig att pilla bort dem, men risken är väl att hon är full av dem i morgon.

Det är otroligt fridfullt att gå på ljungheden, synd bara att inte fåren var ute. Shit får nog kolla om jag har vitamin brist eller något annat skumt, jag blev verkligen trött på promenaden. Normal brukar jag gå slingan runt, men nu vände jag på halva vägen. Skall gå och lägga mig jättetidigt.

Min goa hund.

Shakira var bara för go idag. Jag var så himla trött när jag kom hem att jag bara rasade i säng och sov i nästan 2 timmar. När jag väl vaknat druckit kaffe och gått ut, så satte jag mig och rensade rabatten och klippte ner gräset. Det börjar bli små kyligt ute och idag blåste det ganska mycket. Jag ville hinna så mycket som möjligt innan hästarna skulle in och fodras, nu börjar det mörkna ganska tidigt och idag ville jag tända en brasa till idol. Så Shakira fick vänta ganska länge på sin promenad.

Shakira la sig tålmodigt ned och gick lös på en pinne hon hittat. Hon blängde visserligen med jämna mellanrum på mig som (promenaden då!?) Sen gick jag in och satte mig en stund vid datorn, la upp dagens bild och kollade mejlen. Så när jag till sist plockade fram hennes sele så blev hon så lycklig, hon brukar springa järnet ner för backen, men idag vände hon på halva vägen sprang upp igen och satte sig bredvid mig så jag kunde kroka linan och for iväg ned för backen igen. Jag älskar hennes glädje och att hon anpassar sig så fort. Det är så gott att djuren var klara lagom till 8 idag. Då har man hela kvällen att koppla av på och en nöjd snarkande hund vid sin sida. Det kan knappast bli så mycket bättre.