... dina symboler här ...

Spegel spegel….

Dagens bild är från när jag var på Garden of the Season  upplevelseträdgård. Det jag gillade var alla dekorationer och att det använt så mycket gammalt. Gjutjärnsgrytan som jag har likadan, hade de använt i fontänen. Super fräckt, och att sätta alla gamla vikter hela trappan ner. Skall snart dit igen och få mer inspiration.

Kalas

Min semester började igår, utsövd och på gott humör. På eftermiddagen skulle vi åka upp till Uddevalla och fira Inga-Britts 80 års dag. Det var lugnt när vi dök upp och jag gick ut och beundrade Inga-Britts uterum. Det rummet är så himla sött och hon fick en platt tv som hon kunde ha när hon sitter där ute och myser. Christina skötte köket och serveringen med hjälp av Peter och Kickan.

Sen började gästerna att anlända och det blev ett himla russel. Det som slog mig var när Inga-Britts väninnor anlände så lät det ungefär som på våra kärringonsdagar.

Den ena historien efter den andra och massor av värme sinsemellan. Det var härligt att sitta och lyssna på och det är så viktigt att ha vänner som håller en ung och alert. Inga-Britt såg definitivt inte ut som en 80 åring där hon satt och lyste upp rummet.

Vi åt en härlig smörgåstårta som var full av räkor och lax. Jag har aldrig sett en så kompakt och stor smörgåstårta som fullständigt smälte i munnen, en del smörgåstårtor har en tendens att växa i munnen och bara kladda sig fast i gommen. Sen blev det tårta. Dekorationen var jätte vacker och Peter fotograferade den i alla möjliga vinklar, så det tog ett tag innan vi kunde hugga in på den.

Tobias och Micael satt och spelade för fullt på sina telefoner, men trivdes som fisken i vattnet med godisskålen framför näsan.

Tobias dag

Det var Tobias stora dag i dag och släkten från Uddevalla kom ner och firade. Det blåste något våldsamt när vi väntade på att Tobias skulle rusa ut från skolan och jag frös rejält. Micael stod så tålmodigt och väntade i sina tunna kläder, fattar inte att han inte frös. Typiskt att det fina vädret skulle ta slut just i dag.

Tobias skall på Studentfest på Trädgår’n och förmodligen fira hela natten. Jag hoppas han får roligt och att killarna inte festar allt för våldsamt. Kompisarna som kom och hämtade honom var redan rejält uppåt och kvällen har knappt börjat.

Det är inte lätt att vara liten

Dagens bild är på den här lille rackaren som jag hittade i garderoben. Jag var så ryskit trött efter jobbet och efter att vi hämtat vår student i skolan att jag bara slängde mig i säng innan Claes-Olofs släkt skulle komma. Hörde visserligen ett kraftigt kvittrande men trodde det kom utifrån. Den här stackaren måste ha blåst in genom fönstret när han vilat, för den kan då inte vara speciellt gammal. Det är kraftig vind och det är inte många meter den orkar flyga i stöten, får bara hoppas att den klarar sig undan mina katter och allt annat farligt där ute i stora vida världen.

Ljus begravning

Begravningen för mamma var i dag och jag har gått och mått ganska dåligt. Begravningar är bland det tyngsta och jobbigaste jag vet. Jag blev lite överraskad över prästen som höll en jättefin och inte så tungsint gudstjänst. Så för min del blev det ett jättefint farväl av mamma. Claes-Olof och Ingmari hade ordnat kaffe vid Stensjöhill som var väldigt vackert där vi åt räksmörgås och tårta. Jag brukar inte gilla efterkaffet men i och med att gudstjänsten inte var så tungsint så var det helt okey. Väldigt strongt av Anne Lise och Björn att åka fram och tillbaka från Oslo på samma dag för att vara med. Det var jättefint att Torbjörn hade möjlighet att komma hit på väg hem från Danmark.