... dina symboler här ...

Det är inte alla som har eget!

Systembolaget krakel

Gör en paus i städandet och tog en promenad medan solen skiner. Vädret är så lynnigt nu att man får försöka anpassa sig lite och passa på att vara ute medans det är fint. Har verkligen ingen lust att plocka in mina saker från planteringsskyddet, men hur det än är så är det nog dags. Men nu när jag har så mycket äpple är det ju bara till att börja brygga! Gödselhögen skall tydligen ge perfekt jäsnings värme om man sätter hembrännings makapären där. Mitt tvätteri gick inget vidare, så detta kanske är mitt kall?

Skylt har jag ju redan. Visserligen har Micaels hus varit ett bryggeri en gång i tiden, men system bolag? Det enda folk brukar säga när jag talar om var jag bor så är det ” Jaja! det gamla stället där drängen raglade runt varje lördag! ” Men eftersom jag har en kryddspiral så fixade jag givetvis en hemske brygd mot baksmälla. Packkärran är på plats om någon behöver transporthjälp hem efter provsmakning av de olika dryckerna.

Flaskor

Gurkröra!

Det som varit roligast i trädgården denna sommar har nog varit mitt plantering skydd och rören. Hämtade för ett par dagar sedan de sista rören innan gubbarna på jobbet skulle slänga dem.  Har haft 12 ut placerade men de med bönorna har blåst omkull. Bönorna växte flera meter över och grabbade tag i allt i dess närhet, så det blev att bön rankorna drog rören mot varandra. Så nästa år cementa vi ner dem ordentligt.

Nu har jag bara gurk rören kvar i nedre landet och  plockar in gurkor för fullt. Fast gurkan i röret lär väl bli kvar! Ser verkligen fram emot nästa sommar då vi kan fortsätta att planera i trädgården och då kanske även sätta rör till Micael och Tobias. Nu har jag en hel dröse med rör och förmodligen kommer varenda en att användas.

Sommar mat

Skördade de sista ärtorna idag och plockade in morötter, squash, majrova, potatis, fransk dragon och rosmarin. Tänkte jag skulle fixa till något enkel sommar mat. Det är kanonfint väder med så himla kvavt. Har mest gått runt och softat ute idag. Även Bellman kände av det kvava vädret och körde igång och busade. Precis när jag skulle släppa in honom på tomten smet han iväg och såg helt överlycklig ut. När jag försökte ta honom ökade han bara så jag släppte lös även Beethoven.

Så nu hade jag 2 överlyckliga hästar med svansarna i vädret som tyckte att de var ena riktiga vandaler som som lyckats smita från sin ägare. De satte av i full galopp och rätt in i lille hagen där de sprang runt och frustade. Jag har kommit hem förr från jobbet och funderat över varför gubben har flyttat ner dem och inte sett det förrän jag skall ta upp dem att de inte är instängda.

Maten blev riktigt god och det blev inget över, så nu hoppas jag att de orkar gräva klart de sista vid huset så skall jag fixa till kaffe och gå ut och njuta igen. Det gäller att ta tillvara på det fina vädret.

Wow

Gick ut och kollade mina böner och fick världens chock! Mina rör var över 2 meter och bönerna har stuckit iväg med raket fart. Bönerna grabbar tag i allt som står för nära så nu är det bara en gigantisk bön vägg. Otroligt vackert att se på. Har satt rosenbönor och en svart sort som har lila blommor. Hua de är ju inte färdiga ännu. De kommer bli gigantiska.

2 kilo +

Fy för den lede vilken vecka! Fabriken är stor och jag rör mig väldigt mycket, ändå ?!! räckte det med att jag gick in på jobbet så la jag på mig 2 kilo??? Fattar ingenting. Gick ner 1 kilo under semestern, var skit glad och så nu? 2 kilo!!

Usch! Jag har kommit hem så mycket senare att det har varit synd om Shakira. Hon har rusat ut och kissat på direkten. Det som är skönt med henne är att hon är lyhörd för hur man mår och jag har kunnat ta mig en kopp kaffe i lugn och ro innan vi går på promenad. När hon tycker jag suttit tillräckligt kommer hon och putter på mig. Bara älskar att se glädjen i henne när vi är ute. Fast just nu har hon precis slutat och löpa och är lite rultig hon med. Sådan matte sådan hund

Kolla här på bilden. Inte tusan är det möjligt att jag har satt en squash i drivbänken?? Måste ju bara vara Lill-polarn!