... dina symboler här ...

Det blev ett par buskar!

Härligt! Hittade 3 hyfsat stora buskar. Gav en stor och en mindre till Rosa. Satte 2 vid kryddspiralen och 3 mindre i gropen. Elvy fick en mitt i mellan. Kom inte ihåg var hon hade sått någonstans, så jag satte den vid hennes morötter. Har fler buskar uti hagen och ett par rejäla nere vid brevlådan. Mina hästar var smarta och stannade inne i stallet så jag fick grävt i fred, precis när jag började gräva så öppnade nämligen himlen sig! Usch!

Nu när jag sitter och skriver så skiner solen, men jag tror jag skall ta mig en kopp kaffe och kolla på film. Resten av buskarna kan stå kvar ett tag till.

Bäst att snabba sig!

Vid Naturhistoriska

Riktigt softa väder idag. 12 grader och det regnar så där mjukt och ihållande. Har fått ner en säck potatis men skulle behövt få ner den andra med. Jag brukar ta en liten bit vid varje fodring så blir det inte så jobbigt. Sedan har en bit av den stora hagen varit uppdelat på olika terrasseringar så det växer gamla krusbärsbuskar lite varstans. Jag vet inte riktigt om de ger så mycket bär men skotten ser väldigt fräscha ut och har blivit riktigt fina täta små buskar.

Ops! Fick meddelande att Rosa ville ha ett par. Lika bra att snabba sig ut och gräva så inte min snokhästar kommer och skall vara med, har jag tur så har de lite hö kvar som de står och pillar med. Ser de att jag gräver så skall det ju undersökas närgånget varför jag just skall ha de buskarna!? Kan ju vara delikatesser som de nu går miste om! Sen att de har stått där i ett par år är ju en annan historia.

Mitt lilla växthus på plats.

Oj! Vilket regnväder det har varit. Elvy ringde och ville flytta kärringträffen till i morgon och jag blev riktigt glad, jag var precis på väg att ringa henne och be om detsamma! Elvy behövde tvätta och jag behövde städa upp ordentligt. Vi har varit så mycket ute att det blivit lite eftersatt. Sen slutade gubben tidigt idag så jag ville köra myskväll med honom.

Gubbarna satte upp mitt lilla växthus och jag flyttade in gurkan och tomaten i går. Tur att vi blev klara i går för idag har det inte varit någon mening att vara ute. Kände dessutom för att sitta med datorn och leta efter lite mera bakgrunder till mitt collage program. Det finns så mycket gratis bakgrunder att man blir snurrig. Men i kväll kollade jag flickr.

Växer så det knakar!

Wow! Gulliga Jane skickade ett ägg till mig och jag satte fröna. Kolla! Dags att ansa va? Det är inte ofta jag får frön att ta sig och jag var lite nervös över om de skulle komma upp. Men nu är det dags att dela upp dem och sätta dem i flera krukor. Tänkte jag skulle sätta ett par i vårat lilla plastade växthus för att se om de växer mer än de som är inne.

Främmat!

Jag snabbade mig i morse med att köra ner gödsel till mitt land och sätta upp rören. Elvy och jag tänkte gå på visningen av Mölndals Energi. Skottkärrans däck hade gett med sig undan för undan och jag kände hur det började vrida sig allt eftersom och jag hoppades att det skulle hålla ända ner till landet. Det blev så tungt att jag tog en liten paus innan jag skulle fortsätta.

Plötsligt hör jag ” Fortsätt kör! Jag håller ihop däcket! För det här skall väl ner till jordgubbarna? ”

Men! Men? Jag kan ju inte köra? Då kör jag ju över Lill-polarn! När kom han? Hur länge har han varit hemma!? Allt är ju helt ELLER! Med tanke på att man inte har sett några andra tecken på att han är i närheten.

– Vad gör du här? När kom du?

– Jag kom alldeles nyss. Jag skulle beställa jordgubbsplantor till Afrika och då sa dom på Bakker att du hade beställt 50 stycken hit. 50 stycken!!! Dom kunde ju nästan inte ha några kvar så jag var tvungen att åka hit och kolla ifall det stämde.

– Ja, jag har beställt 50 stycken, men 25 av dom skall Rosa ha så jag har bara 25 stycken här.

– Jahaa, jaja, ööööh, okej då, 25 får väl räcka, en stund.