... dina symboler här ...

(Semester)

Dagens bild är när jag vilar efter dagens slit, jag hade precis suckat och sjunkit ihop med kroppen när gubben tar kort. jag blir så matt. han väljer alltid tillfällen när man minst anar det. Jag älskar att ta kort men avskyr när någon tar kort på mig. Det är väl dags att vänja sig och bjussa lite mer på sig själv och inte springa till Häcklefjäll så fort någon närmar sig med en kamera.

Slit och släp.

När jag klippte gräsmattan, funderade jag på hur man skulle kunna fixa till en bit där vi har bilarna. Det blir ett utrymme som bara växer igen och ser bedrövligt ut. Jag hade varit nere där ladan stod, och hittat vagnshjul och lite annat. Det sista som stod kvar efter branden är på väg att ge sig så gubben hjälpte mig att dra upp de sista grejerna som fanns kvar. Göta Petter vad det vägde. Vi hade hagat in precis där vi skulle dra fram grejerna och hästarna är ju så himla nyfikna, så de var som enorma proppar. Hade Elvy varit med så hade jag bett henne spänna för, så man hade kunnat nyttja hästarna istället för att slita som galningar.

Efter många om och men kom vagnshjul, plog och lite annat upp och vi ställde det på framsidan. Det är bara lite belysning och växter så kan de bli riktigt fint. Gubben skall bygga en liten uteplats på framsidan också och då blir det fint att ha något att titta på.

Vid äppleträdet

När Shakira kom in i morse efter att jag fodrat, var hon så kopiöst smutsig. Jag satt och funderade var hon kunde ha varit medan jag drack mitt morgonkaffe. När jag gick ut för att fortsätta gräva, fick jag förklaringen. Där jag grävt i går hade det blivit pölar efter regnet i natt, det var så lerigt att det inte gick att fortsätta gräva. Det fick bli trädgårdslandet i stället. Jag fick en hel del potatisar, fast vi inte satt några i år. Lite leksaker, strumpa och annat smått och gott blev det också. Hoppas det blir fint väder i morgon så jag kan gräva klart, nu ligger regnet i luften igen, så det är lika bra att gå in.

Min första semestervecka har inte varit speciellt kanon om man går på vädret, hoppas nästa blir bättre. Jag vill kunna sova en stund i min hängmatta och njuta av fågelsången. Fast det är klart, jag kan ju sätta hängmattan under taket och lyssna på regnet. Det kan ju vara mysigt det med.

Sicken romantiker!

Dagens bild är på mitt planteringsbord. Jag har satt upp lite lyktor och ljus utanför kokhuset. Jag tänkte det skulle vara fint när gubben kommer hem. Vissa dagar kommer han hem när det har mörknat och vår uppfart som är en backe kan kännas extrem seg om man är trött. Hum visst tyckte han det var vackert, men han tyckte att det skulle blåsas ut nu när han kommit hem. Sicken romantiker!  Det spelar väl ingen roll om det lyser ett par timmar? Hade god lust att säga till honom att det kanske kommer gäster.

Han var ju där alldeles nyss?

Dagens bild är på Shakira som letar efter Rogers katt Benny. Hon hade jagat upp honom där när vi var uppe och fodrade hästarna. Benny är lite skygg och rusar oftast upp i trädet när Shakira kommer, lite knepigt för de har hälsat och de verkade vara kompisar.